Vad skulle du tycka om att ha ett LSS-boende i ditt bostadsområde?
Tycker att det låter som många inte riktigt har koll på vad ett LSS-boende är för något...
När jag växte upp så fanns det fortfarande ?institutioner? men avskaffades när jag var i övre tonåren. Vi bodde nära en större sådan institution och jag tyckte att det var rätt läskigt då personerna där inte var ?normala?. Sedan lades institutionen ner och blev flyktingförläggning, vilket jag nästan tyckte var ännu läskigare...
Idag är jag vuxen och har hunnit jobba på LSS-boenden, dagcenter etc. Jag har även fått mer livserfarenhet och numera skulle jag inte tycka att det var något problem att bo nära ett LSS-boende. Jag tycker att det vore värre att bo nära ett fängelse, eller liknande. Ändå bor jag, helt frivilligt nära två olika ?hem?. Det ena, ett ungdomshem och det andra en anstalt inom kriminalvården... Det ena ligger kanske 700-900 meter bort, det andra inom någon kilometers avstånd. Och jag har aldrig märkt av något av dom. Jag har till och med funderat köpa boende ännu närmare det ena av dom...