• MsFry

Vad skulle du tycka om att ha ett LSS-boende i ditt bostadsområde?

Har två sådana boenden nära min bostad, det är inga problem. Det är jättebra att de får vara med i samhället och att de blir synliga för områdets barn det skapar kunskap hos alla.

Har även ett hem för ungdomar med olika psykologiska och sociala problem i närområdet. Det enda problemet med det är väl att ungarna där får skit för allt dåligt som händer i området i vissa grupper på sociala media. Helt utan belägg.

• MsFry
    Anonym (Bizz) skrev 2020-01-12 20:15:29 följande:

Nej, det har jag inte.

De som är oberäknerliga.  För att de är just det, oberäknerliga.

Inte mer än andra människor...
  • MsFry
    Anonym (Stina) skrev 2020-01-12 21:17:00 följande:

Det beror ju helt på vad det är för personer som bor på LSS boendet. 

Jag hade ett sånt boende ett par hus i från mej när jag växte upp, fast det hette något annat då. En av som boende hade den lilla egenheten att han ville slå ihjäl någon med en yxa. Han smet ut och hittade yxor både en och två gånger. En annan visade snoppen för alla och frågade om man ville ta på den. En tredje smög omkring i trädgårdarna och stod och tittade in i fönstren. Resten var nog rätt ok.

Fast nu var det ju folk med tex downs syndrom personen jag citerade var rädd för.
  • MsFry
    Anonym (kapten) skrev 2020-01-15 03:31:14 följande:

Jag bodde i samma område som ett boende för 10 år sedan. Det var kanske den bästa tiden i mitt liv. Unga tjejer med dålig självkänsla och daddy issues. Har aldrig fått ligga så mycket. De byter gärna tjänster mot alkohol också.

Dessutom stannar de i regel inte så länge, utan byts ut mot nya fräscha tjejer efter några månader. 

Jag tänker utgå från att du trollar, ingen kan vara så jävla dum i huvudet att de stoltserar med att utnyttja skadade människor.

Men frågan är varför du tycker att det är ett roligt änne att försöka provocera med? Att vidriga kryp utsätter skadade människor för ytterligare trauma. Är det roligt? Spännande? Något för dig att flabba åt? För det händer på riktigt vet du. Och många av dessa drabbade människor återhämtar sig aldrig. Men för all del, trolla på du. Det visar vilken ynklig typ du är.

Alternativt, om du nu mot förmodan skulle vara på riktigt: varför stoltserar du med att vara ett vider?
Svar på tråden Vad skulle du tycka om att ha ett LSS-boende i ditt bostadsområde?