• Anonym (Gravid)

    Är gravid med ett one night stand, berätta för killen eller inte?

    Jag har precis upptäckt att jag är gravid, och pappan är ett ons som jag var med för två helger sedan. Jag kommer göra abort. Bör jag berätta för honom eller inte? Jag känner honom knappt..

  • Svar på tråden Är gravid med ett one night stand, berätta för killen eller inte?
  • Anonym (.)

    Om du ska göra abort och killen var ett ons som du inte tänker ha någon djupare relation så förstår jag inte varför du ska berätta?

    Glöm inte att skydda dig med kondom i framtiden, så slipper du hamna i denna sits (Eller värre) igen.

  • Anonym (Gravid)
    Långbenopluto skrev 2020-01-12 12:51:46 följande:

    Tar du abort så behöver han inte veta nåt.


    Okej, tänkte mer om det är moraliskt att veta, om han senare i livet när han ska skaffa familj har nytta av att veta det? Men det skadar kanske mer än det hjälper?
  • Anonym (Anonym)

    BARA om du ska behålla, då har han absolut rätt att få veta.

  • mariaskogsrud
    Anonym (Gravid) skrev 2020-01-12 12:48:30 följande:

    Jag har precis upptäckt att jag är gravid, och pappan är ett ons som jag var med för två helger sedan. Jag kommer göra abort. Bör jag berätta för honom eller inte? Jag känner honom knappt..


    Varför använde ni inte skydd? Kom ihåg att det kostar runt 7 000 kr skattepengar för varje abort som görs. Det är ju lätt att fixa när man själv slipper betala. Oansvarigt tycker jag.

    En kondom är betydligt billigare än en abort.
  • Anonym (Gravid)
    mariaskogsrud skrev 2020-01-12 13:00:17 följande:

    Varför använde ni inte skydd? Kom ihåg att det kostar runt 7 000 kr skattepengar för varje abort som görs. Det är ju lätt att fixa när man själv slipper betala. Oansvarigt tycker jag.

    En kondom är betydligt billigare än en abort.


    Ja det var otroligt korkat, men det var alkohol inblandat och jag hade slutat med p-piller en kortare period innan och glömde helt enkelt bort att jag inte var skyddad..
  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (Gravid) skrev 2020-01-12 12:58:15 följande:
    Okej, tänkte mer om det är moraliskt att veta, om han senare i livet när han ska skaffa familj har nytta av att veta det? Men det skadar kanske mer än det hjälper?
    Nej, vad skall han göra med den informationen liksom? Kan ju bara leda till "sorg" för honom om han ex i framtiden inte kan få barn med sin partner. Leda till grubblerier "undrar hur mitt barn skulle sett ut och vara, idag skulle hen varit X år?" etc etc Om du nu är säker på att du skall göra abort.


  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Hedvig) skrev 2020-01-12 13:03:42 följande:

    Nej, vad skall han göra med den informationen liksom? Kan ju bara leda till "sorg" för honom om han ex i framtiden inte kan få barn med sin partner. Leda till grubblerier "undrar hur mitt barn skulle sett ut och vara, idag skulle hen varit X år?" etc etc Om du nu är säker på att du skall göra abort.


    Ja det är lika bra att inte berätta. Ja jag är säker på att jag ska göra abort.
  • mariaskogsrud
    Anonym (Gravid) skrev 2020-01-12 13:03:21 följande:
    Ja det var otroligt korkat, men det var alkohol inblandat och jag hade slutat med p-piller en kortare period innan och glömde helt enkelt bort att jag inte var skyddad..
    OK då. Men då tycker jag du ska strunta i att berätta för honom, det kommer bara innebära mer krångel och du har redan bestämt dig för att du vill göra abort.
  • EllieB

    samma hände för mej. jag berättade och tvingade honom följa med till sjukhuset. Vi kände varann lite dock

  • Anonym (M)

    Ska du göra abort finns ju ingen anledning att berätta! Varför skulle man berätta? Är ju inget han har med å göra.

  • Anonym (Gravid)
    Anonym (T) skrev 2020-01-12 13:08:31 följande:

    Är du inte rädd för könssjukdomar ?


    Nej tyvärr är jag inte det.. men borde kanske vara.
  • Anonym (Gravid)
    EllieB skrev 2020-01-12 13:12:29 följande:

    samma hände för mej. jag berättade och tvingade honom följa med till sjukhuset. Vi kände varann lite dock


    Ja egentligen är det ju bådas ansvar, men skulle aldrig lämna mig bekväm att ha med honom i en sådan utsatt situation.
  • Anonym (Finley)

    Berätta, han har rätt att veta att hans slarv har lett till en graviditet.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Gravid) skrev 2020-01-12 13:15:41 följande:
    Nej tyvärr är jag inte det.. men borde kanske vara.
    Det borde du!
    Det är ju hundra gånger värre än en graviditet med vissa av de sjukdomar som finns.
  • Anonym (sdf)
    Anonym (Finley) skrev 2020-01-12 13:20:06 följande:

    Berätta, han har rätt att veta att hans slarv har lett till en graviditet.


    Bådas slarv.

    Eftersom kvinnan ensam har rätten att besluta om abort kan hon gott hålla det hela för sig själv om hon väljer abort.

    Vem vet, detta kanske är enda graviditeten killen åstadkommer i livet. Att då leva med att kvinnan valde abort mot hans vilja gör inte honom gladare eller en bättre människa, snarare bittrare.
  • isolande

    Samma sak hände när jag var yngre. Jag berättade, för att jag tyckte att han också borde ha tagit ett ansvar för att skydda sig (oss...). Jag tog dagen efterpiller men det fungerade tyvärr inte. Sedan tänkte jag också att det kunde vara bra för honom att veta att han är fertil och faktiskt, ge en näsbränna även till honom.

    Han blev HELT chockad, och ville ses och prata om det, var jätteorolig för hur jag skulle må och sa att han ställde upp till 100 % på vad jag än kunde behöva innan/under/efter aborten. Vi sågs snabbt men han märkte nog att jag inte var i behov av just honom i det hela, utan jag tog stöd av andra i min närhet under den här perioden.

    Men han fick sig nog en tankeställare, och det var faktiskt skönt att se att han brydde sig, även om han bara var ett ons på fyllan.

Svar på tråden Är gravid med ett one night stand, berätta för killen eller inte?