Marvy skrev 2020-01-13 12:27:02 följande:
Vi kommer äga 50/50 av lägenheten.
Jag är ju medveten om själv att det såklart är optimalt att vänta, då mina studier inte behöver avbrytas. Och jag kan då även ha en fast tjänst och få ut mycket mer i föräldrapenning. Det är bara så påfrestande att känna sig så redo men behöva vänta i över två år till pga omständigheterna. Samt att jag även tänker att när jag väl börjar jobba vill jag ju inte bli gravid med en gång heller, känns ju inte kul att behöva säga så tidigt i anställningen att man är gravid...
Äh! Bytte nyligen jobb för att få upp min lön för att få bättre SGI innan vi planerade att skaffa barn. Jobbade några månader innan vi började försöka bli gravida och det tog sig på en gång. Om du inte planerar att sticka efteråt så kan du ju jobba länge när du väl är tillbaka. Du ska sätta dig själv och din familj först för det är ingen annan som kommer att göra det.
Hade lite dåligt samvete men måste göra det som fungerar bäst för mig och min familj.
Men tycker ändå att om du skaffar barn nu ska du inte lägga allt åt sidan i ett år. Utbildningen så gott det går, sätt inte allt på paus.