• Johannus

Mästerkock 2020

Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

• Svar på tråden Mästerkock 2020
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-02-07 19:27:27 följande:
    Ja det är tråkigt med allergier. Blir alltid svårt när man ska äta ute på restaurang. Kryddor är också en plåga då nästan all mat har chilli eller annat starkt vilket jag inte heller tål. Samma med såser. Jag är verkligen jobbig när det gäller mat, men jag gillar att se när folk lagar mat.
    Vad jobbigt.
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-02-07 19:30:05 följande:
    Måste fortfarande säga att det är så kul att kolla på Mästerkockarna i Australien på TLC. Det händer hela tiden nåt spännande i programmet. Där finns en kille som Heter Simon som jag hoppas vinner. :)
    Spännande
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-07 19:35:48 följande:
    Vad jobbigt.
    Jag svälter inte för jag kan äta allt men med bara det kryddor jag tål och med egna gjorda såser.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-07 19:30:42 följande:
    Så har jag också förstått det. 

Tyckte allt det var lite märkligt att Jens blev kvar trots sin överstekta anka och sin glömda puré. (Eller vad det nu var.)
    Fast å andra sidan så var Magnus bara rätt "halvbra", jag tror helt ärligt inte att han riktigt passade in.
    Han får öva på där hemma och återkomma.
    Ja, det var ju halvbra
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-07 19:30:42 följande:

Så har jag också förstått det. 

Tyckte allt det var lite märkligt att Jens blev kvar trots sin överstekta anka och sin glömda puré. (Eller vad det nu var.)

Fast å andra sidan så var Magnus bara rätt "halvbra", jag tror helt ärligt inte att han riktigt passade in.

Han får öva på där hemma och återkomma.

Ja, Jens hade kanske turen att dom andras rätter inte heller va 100% för anka är ju en sån där rätt där det är viktigt inte översteka och visst sjutton glömde han purén med. :/

Tyckte du Magnus verkade va en så svag matlagare? *försöker minnas hur han skött sig tidigare i Mästerkockstävlingen*
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-07 19:30:05 följande:

Måste fortfarande säga att det är så kul att kolla på Mästerkockarna i Australien på TLC. Det händer hela tiden nåt spännande i programmet. Där finns en kille som Heter Simon som jag hoppas vinner. :)

Måste kolla om jag kan se det på nätet på nåt vis för jag vet att australiensiska varianten brukar va bra. Om nu tiden räcker till för mig vill säga...
    Johannus skrev 2020-02-07 19:37:49 följande:

Jag svälter inte för jag kan äta allt men med bara det kryddor jag tål och med egna gjorda såser.

Det låter ju bra iaf.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-02-07 19:46:26 följande:
    Måste kolla om jag kan se det på nätet på nåt vis för jag vet att australiensiska varianten brukar va bra. Om nu tiden räcker till för mig vill säga... smile1.gif

Det låter ju bra iaf. smile1.gif
    Mästerkocken Australia går sent på TLC börjar kl: 23.00....Kan vara så att det är repris då, men jag kommer sent hem från jobbet så mig passar det.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-07 20:15:18 följande:

Mästerkocken Australia går sent på TLC börjar kl: 23.00....Kan vara så att det är repris då, men jag kommer sent hem från jobbet så mig passar det.

Har tyvärr inte TLC va jag vet iaf.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-02-07 19:42:10 följande:
    Ja, Jens hade kanske turen att dom andras rätter inte heller va 100% för anka är ju en sån där rätt där det är viktigt inte översteka och visst sjutton glömde han purén med. :/

Tyckte du Magnus verkade va en så svag matlagare? *försöker minnas hur han skött sig tidigare i Mästerkockstävlingen*
    Nej, svag tycker jag inte han är. Men han ligger nog snäppet under de andra.
    Eller låg ska man väl säga.

Kändes ändå som rätt person att få lämna.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-07 20:36:37 följande:

Nej, svag tycker jag inte han är. Men han ligger nog snäppet under de andra.

Eller låg ska man väl säga.

Kändes ändå som rätt person att få lämna.

Jag förstår och du har kanske en poäng där. Med svag menade jag förstås svag relativt övriga tävlande inte relativt vem som helst.
Svar på tråden Mästerkock 2020