• Johannus

Mästerkock 2020

Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

• Svar på tråden Mästerkock 2020
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-02-12 22:20:08 följande:
    Var i programmet hör du musik.....Eller är jag döv då jag inte märker nåt. Kan nog vara så att jag inte reagerar på ljud/musik då mina barnbarn har leksaker på med ljud hela tiden jag är där från eftermiddag tills det är läggdags för dem.
    Under elimineringen.
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-02-12 22:23:02 följande:
    Jag kan inget säga om eliminerings tävlingen om det skulle vara gott eller inte eftersom jag inte äter några sorters choklad.

Men det verkade som att alla fick jobba häcken av sig på 3 ingredienser.
    Ja, det var en tuff tävling
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 17:33:21 följande:
    Tittar ni på "Efter stängning" också?
    Har inte hunnit se den ännu
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2020-02-13 18:47:51 följande:
    Har inte hunnit se den ännu
    Ok, då säger jag bara så här... jag tyckte att det gick precis som jag ville.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 19:47:58 följande:
    Okej, spännande
  • Johannus
    Inte jag...orkar eller hinner inte...Håller på att packa för jag måste vara ute från lägenheten till 1 mars.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 19:47:58 följande:
    Inte hunnit titta.
  • flygrl

Då är det snart dags för nya avsnitt av både Sveriges mästerkock och Efter stängning. Kul! Men jag inser att jag mina vana inte trogen missat kommentera förra veckans omgång så det gör jag nu i stället.

Kaffe är ju väldigt gott i desserter (och ofta som dryck till med) men svårare få in i typ ?lagad mat?. Har ett recept i mina samlingar där man marinerar köttet innan tillagning med bla. kaffesump. Fick förnyad lust testa det efter ha sett Mästerkocken.

Tycker det va roligt och intressant se hur deltagarna använde kaffe i matlagningen. Sofias rätt verkade va lyckad och god medans somliga kanske inte fick till det lika bra men alla försökte verkligen.

Sen kom väl en av dom svåraste tävlingar dom nånsin haft i programmets historia. Iaf att döma av utförandet där alla fick enorma problem med hantera chokladen på ett vettigt vis. Det va uppenbarligen skitsvårt och ovant för alla men därför också en bra utmaning.

Victor åkte i en tävling där så gott som alla gjorde magplask. Tråkigt men en måste ju lämna...

SPOILERVARNING!

Läs inte det jag skriver här nedan om du ännu inte sett Efter stängning! SPOILERVARNING!

I Efter stängning va det hård fajt som vanligt och till sist åkte Jens ut på en Tiramisu medans Victor och Agnes tog sig vidare. Agnes som ju inte vart med i själva huvudtävlingen är väldigt duktig! Kul också att Victor klarade sig.

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 17:31:52 följande:

Samma säger jag, jag har aldrig gillat choklad.

Och sen kan jag tycka lite att dessert är lite felplacerat i Mästerkocken, ungefär som att de skulle få laga mat i "Hela Sverige bakar"...

Victor hade troligtvis inte åkt ut annars. Men jag är glad att mitt ögongodis är kvar. (Christoffer) 

Jag håller inte med om att dessert är felplacerat utan tycker tvärtom det är en självklar del i att va en bra matlagare. Alla riktigt stora kockar gör också desserter! Hur ska man annars kunna göra en riktigt bra flera rätters måltid om man inte kan avsluta den med en fin och passande dessert?

Och sen: jag älskar choklad!

Absolut!
Svar på tråden Mästerkock 2020