Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Mästerkock 2020

BeautifulLiz skrev 2020-02-07 19:30:42 följande:

Så har jag också förstått det. 

Tyckte allt det var lite märkligt att Jens blev kvar trots sin överstekta anka och sin glömda puré. (Eller vad det nu var.)

Fast å andra sidan så var Magnus bara rätt "halvbra", jag tror helt ärligt inte att han riktigt passade in.

Han får öva på där hemma och återkomma.

Ja, Jens hade kanske turen att dom andras rätter inte heller va 100% för anka är ju en sån där rätt där det är viktigt inte översteka och visst sjutton glömde han purén med. :/

Tyckte du Magnus verkade va en så svag matlagare? *försöker minnas hur han skött sig tidigare i Mästerkockstävlingen*
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-07 19:30:05 följande:

Måste fortfarande säga att det är så kul att kolla på Mästerkockarna i Australien på TLC. Det händer hela tiden nåt spännande i programmet. Där finns en kille som Heter Simon som jag hoppas vinner. :)

Måste kolla om jag kan se det på nätet på nåt vis för jag vet att australiensiska varianten brukar va bra. Om nu tiden räcker till för mig vill säga...
    Johannus skrev 2020-02-07 19:37:49 följande:

Jag svälter inte för jag kan äta allt men med bara det kryddor jag tål och med egna gjorda såser.

Det låter ju bra iaf.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-07 20:15:18 följande:

Mästerkocken Australia går sent på TLC börjar kl: 23.00....Kan vara så att det är repris då, men jag kommer sent hem från jobbet så mig passar det.

Har tyvärr inte TLC va jag vet iaf.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-07 20:36:37 följande:

Nej, svag tycker jag inte han är. Men han ligger nog snäppet under de andra.

Eller låg ska man väl säga.

Kändes ändå som rätt person att få lämna.

Jag förstår och du har kanske en poäng där. Med svag menade jag förstås svag relativt övriga tävlande inte relativt vem som helst.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-02-07 20:55:13 följande:

Jag har analog utbud på min tv, men ser TLC...kolla med 11:an 12:an eller 13...menar alltså kanal...Beror ju på hur man ställt in kanalerna.

Får kolla det. Tack för tipset!
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-07 21:15:12 följande:

Haha, jo det förstod jag. 

Mig klår han alla dagar i veckan! 

Mig med! :P
  • flygrl

Då är det snart dags för nya avsnitt av både Sveriges mästerkock och Efter stängning. Kul! Men jag inser att jag mina vana inte trogen missat kommentera förra veckans omgång så det gör jag nu i stället.

Kaffe är ju väldigt gott i desserter (och ofta som dryck till med) men svårare få in i typ ?lagad mat?. Har ett recept i mina samlingar där man marinerar köttet innan tillagning med bla. kaffesump. Fick förnyad lust testa det efter ha sett Mästerkocken.

Tycker det va roligt och intressant se hur deltagarna använde kaffe i matlagningen. Sofias rätt verkade va lyckad och god medans somliga kanske inte fick till det lika bra men alla försökte verkligen.

Sen kom väl en av dom svåraste tävlingar dom nånsin haft i programmets historia. Iaf att döma av utförandet där alla fick enorma problem med hantera chokladen på ett vettigt vis. Det va uppenbarligen skitsvårt och ovant för alla men därför också en bra utmaning.

Victor åkte i en tävling där så gott som alla gjorde magplask. Tråkigt men en måste ju lämna...

SPOILERVARNING!

Läs inte det jag skriver här nedan om du ännu inte sett Efter stängning! SPOILERVARNING!

I Efter stängning va det hård fajt som vanligt och till sist åkte Jens ut på en Tiramisu medans Victor och Agnes tog sig vidare. Agnes som ju inte vart med i själva huvudtävlingen är väldigt duktig! Kul också att Victor klarade sig.

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 17:31:52 följande:

Samma säger jag, jag har aldrig gillat choklad.

Och sen kan jag tycka lite att dessert är lite felplacerat i Mästerkocken, ungefär som att de skulle få laga mat i "Hela Sverige bakar"...

Victor hade troligtvis inte åkt ut annars. Men jag är glad att mitt ögongodis är kvar. (Christoffer) 

Jag håller inte med om att dessert är felplacerat utan tycker tvärtom det är en självklar del i att va en bra matlagare. Alla riktigt stora kockar gör också desserter! Hur ska man annars kunna göra en riktigt bra flera rätters måltid om man inte kan avsluta den med en fin och passande dessert?

Och sen: jag älskar choklad!
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 17:33:21 följande:

Tittar ni på "Efter stängning" också?

Absolut!
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-02-19 18:40:21 följande:

Vid närmare eftertanke håller jag med, jag var nog bara besviken.   

Jag förstår, kan lätt bli så när känslorna drar iväg.

Om en dryg timme är det dags igen!

Ska fixa nåt gott att äta framför TVn. Det förhöjer upplevelsen he he.
  • flygrl

Det va en fin omgång igår med roliga råvaror och rätter och överraskningen/hyllningen av Leif. Trevligt med besöket i Feskekörka (?) och fiskauktion. Härligt med alla hummerrätter som båda lagen lyckades riktigt bra med och ett fint sätt hylla Leif Mannerström. Också att dom bjudit in massa gamla vänner/kocklegender till honom som jury. Han blev riktigt rörd!

Fan va jag kommer sakna Leif. Hoppas dom kan hitta en värdig ersättare som är både kompetent och trevlig och inte nån gapig buffel som ska förnedra deltagarna.

Elimineringen bjöd också på intressanta rätter med bläckfisk. Lite synd om Sandra som vågade gå sin egen väg med en bläckfisksallad och åkte ut. Men som vanligt: nån måste ju lämna... :/

Roy är f.ö. rätt underhållande och Christoffer skön med sin attityd och göteborgska. Sen gillar jag nog alla kvarvarande deltagare...

Efter stängning va verkligen spännande. Det programmet har deffo lyft sig sen tidigare och rekommenderas verkligen till alla att kolla på. Markus och jag är rätt lika i det vi gillar i princip all mat. Fast jag har inget emot fiskbullar som han he he.

Roligt med andra omgången och sliders som va nytt begrepp för mig med. Såg smarrigt ut det dom gjort!

Markus är skön i Efter stängning med sina blinkningar och miner till oss tittare. Han gör det bra där.

Svar på tråden Mästerkock 2020