• Anonym (TS)

    Utbränd förälder - vad ska jag göra?

    Mitt ex mår inte bra, hen utreds för utmattning och ev andra sjukdomar. Hen är trött och orkeslös, sover 10-11 timmar per dygn.

    Jag fick höra av mina barn att de suttit inne och sett film/spelat dator osv i princip en hel vecka under jullovet och jag har gått och funderat över det sedan dess. Jag har erbjudit exet hjälp och avlastning men hen ber mig aldrig om hjälp.

    Vad borde jag göra? Är det skadligt för barnen att bo där? En vanlig vecka är det ju skola mm så då aktiveras de ju...

    Exet har mått dåligt i över ett år men det verkar bara bli värre och värre.

  • Svar på tråden Utbränd förälder - vad ska jag göra?
  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2020-01-12 23:50:48 följande:

    Hur gamla är barnen?


    De går i mellan- och lågsfadiet.
    Tow2Mater skrev 2020-01-13 03:21:41 följande:

    Att sitta inne och se film/spela dator verkar vara det minsta problemet.


    Vad är de större problemen i så fall?
  • Anonym (TS)

    Puffar för jag skulle verkligen behöva få lite råd om detta.

  • Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2020-01-13 06:22:31 följande:
    De går i mellan- och lågsfadiet.
    Tow2Mater skrev 2020-01-13 03:21:41 följande:

    Att sitta inne och se film/spela dator verkar vara det minsta problemet.


    Vad är de större problemen i så fall?
    Finns det risk att ork inte finns till att ge barnen mat, se till deras hygien, klädbehov, emotionella behov mm? Det är ju det viktiga. Kommer de iväg till skolan? Sen om de sitter vid en skärm under julen och nu pa fritiden är ju ingen big deal.
  • Anonym (TS)
    Tow2Mater skrev 2020-01-13 21:44:26 följande:

    Finns det risk att ork inte finns till att ge barnen mat, se till deras hygien, klädbehov, emotionella behov mm? Det är ju det viktiga. Kommer de iväg till skolan? Sen om de sitter vid en skärm under julen och nu pa fritiden är ju ingen big deal.


    Nej, jag ser inga tecken på att de försummas vad gäller kläder, mat och hygien. Då hade jag givetvis reagerat på det mer än innesittandet. De kommer iväg till skolan och på aktiviteter. Hens föräldrar hjälper till med att skjutsa mm. Hen är dålig på att hjälpa dem med att läxor och sover som sagt mycket av dagarna. Hur delaktig hen är i deras liv på dagarna har jag svårt att bedöma.

    Jag inser att det inte är någon katastrof att ha det så här en kortare tid men det är ju samtidigt inte bra och jag är osäker på vad jag kan och bör göra för att hjälpa dem.
  • Anonym (...)

    Vill vederbörande inte ha hjälp så är det inte mycket du kan göra, så länge det vardagliga med skola, mat, hygien osv fungerar.

    Om du har bra kontakt med hens föräldrar så kan det kanske vara ett bra sätt att ha lite koll på läget?

Svar på tråden Utbränd förälder - vad ska jag göra?