• Ashleylynn

    Äl+7 positivt äl test

    Hej! Jag är på äl+7

    Jag har haft som växtvärk i magen

    Ömma bröstvårtor och illamående efter varje måltid.

    Idag valde jag att ta ett äl test för att se och då visar det ja i princip positivt och sen tog jag ett till som lyser men inte visar positivt!!

    Jag tror att jag är gravid vad tror ni!!

    ( det översta testet är positivt


    Gravid
  • Svar på tråden Äl+7 positivt äl test
  • Anonym (E)

    Inget av dom är positivt. Ägglossningstest är dessutom inte graviditetstest. Man kan få positiva (dina är ej positiva) test om man är gravid men då är det när man har tillräckligt högt gravidhormon för att plussa på gravtest också. Man kan få streck på äl test, även starka sådana genom hela cykeln och det är både normalt och irrelevant. Man kan även få positiva test flera gånger samma cykel för det händer inland att man inte får ägglossning trots positivt test och då försöker kroppen några dagar/veckor senare istället = positivt äl test igen. Du kan vara gravid men de där äl testen säger absolut ingenting om det, varken ja eller nej. Dka du testa så får du använda graviditetstest för att testa med äl test är helt meningslöst. Du kan lika gärna singla slant som test då.

  • Anonym (Hold my beer)

    Det står uttryckligen i info till äl-testerna att de INTE kan användas som graviditetstest. Du får väl köpa riktiga tester istället.

    För övrigt, kan lika gärna vara tecken inför mens. Just sayin'...

  • Anonym (53)

    Du måste använda gravtest, inget annat kan avgöra. Om du har symptom borde testet kunna visa positivt.

    Dock kommer illamående oftast runt vecka 7 av graviditeten och inte efter 2 dagar. Tar ca 5 dagar för befruktningen att ta fäste.

    Många förväxlar pms symptom med gravsymptom eftersom man gärna vill bli gravid.

  • Anonym (Li)
    Ashleylynn skrev 2020-01-13 16:23:25 följande:

    Fast har läst många andra som

    Gjort de men oki surpuppa


    Att någon sakligt förklarar för dig hur testen fungerar har ingenting med surhet att göra. Ställ inte frågan här om du inte kan acceptera svar som inte passar dina förhoppningar.
Svar på tråden Äl+7 positivt äl test