Inlägg från: Anonym (Längtanefterettplus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtanefterettplus)

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-05-28 22:52:55 följande:

Lutinus är extra progesteron, slidtabletter, som man för upp där nere, jag ska ta två gånger om dagen men tror vissa tar tre ggr om dagen. Jag ska ta dem från ägglossning fram till bim och då sluta om jag inte är gravid. Jag har problem med bruna spottings flera dagar innan bim och det kan tydligen va ett tecken på lågt progesteron och det är därför jag ska testa dem :)

Okej jag förstår! Är det första gången du ska ta dem nu eller har du tagit dem innan?
    amandakollb skrev 2020-05-29 08:47:26 följande:

det blir första gången denna omgång :) skulle ta dem förra cykeln egentigen men det är viktigt att ta dem efter man haft ÄL och då jag fick så seg temphöjning var jag osäker på när jag fick äl och tog dem således inte. 

Men nu verkar jag också få seg temphöjning, suck, så får se när jag börjar ta dem. om tempen höjs imorgon börjar jag nog imorgon! 

blev tyvärr inget sex igår så är lite orolig nu att vi hade för lite sex.. 

Okej förstår :) svårt det där alltså, hur ska man veta? Jag har slutat tempa för jag blir för stressad av det.

Ja men hade du inte kört med temp hade du ju inte vetat och kört efter ovitrelle typ så tänker att du kanske kan börja ta dem snart?

Jag tror att man aldrig kan veta om det är för lite, känns som att det borde räcka med det ni haft eftersom man kan bli det under 5 dagar.
    amandakollb skrev 2020-05-29 13:47:04 följande:

ja verkligen, man hade ju velat veta exakt när äl skedde.. haha ja jag blir också väldigt stressad av de! 

nä sant! tänkte på de jag med, så tror att jag kommer börja med dem imorgonbitti hursom. 

har du känt av något efter ovitrellen? ömma bröst, molvärk eller något? 

Ja det hade varit skönt att veta! Jag förstår det, vet precis hur jag kände.

Låter bra! Har du tagit dem nu?

Jag har fått ömma och stenhårda bröstvårtor. Lite molvärk men den har nu släppt. Själv?
    amandakollb skrev 2020-05-30 21:23:12 följande:

Yes tog första imorse, gick jättebra, har läst att det är sjukt kladdigt och typ rinner ur en men jag har inte fått något kladd alls?! Undrar vad de innebär? Ska ta andra snart!

Jag har jätteömma bröst, inte bara vårtorna utan hela. Efter ovitrelle kände jag som molvärk några dagar men inget nu!

Okej vad skönt att det gick så lätt. Det är säker olika för många.

Spännande! Håller tummarna för att det innebär något bra!

Ovitrelle + 16 idag har inte vågat testat något denna månad och tanken är att jag ska testa idag men vill göra det tillsammans med sambon. Vet ni om det spelar någon roll om man testar på morgonurin eller går det lika bra ikväll? Har CB digitala med antal veckor.

amandakollb skrev 2020-06-11 07:55:52 följande:

Spännande! Jag tror att efter bim går det bra att testa närsom :) lycka till!! Uppdatera oss hur de går :D

Tack :) då får vi se vad det visar, försöker ställa in mig på att det är negativt för att inte bli för besviken men lär bli väldigt ledsen idag. Såg att du tagit negativt test, försök att tänka att det inte är säkert innan mensen kommer.
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:15:33 följande:

mm får tänka så :/ men tror det är rätt ovanligt att plussa efter bim när man vet när äl har varit? 

Jag är väldigt osäker faktiskt, jag kommer säkert också tappa hoppet om det är negativt idag och bara vänta på mensen.
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:27:49 följande:

jag håller alla tummarna på att du får ett positivt :D när ska ni testa? 

Jag tror att det blir runt 20 tiden :)
    amandakollb skrev 2020-06-11 16:02:58 följande:

okej så spännande, du får uppdatera efter=) 

Negativt :(
    amandakollb skrev 2020-06-11 21:20:29 följande:

Nej vad tråkigt :(( hur mår du? Men mensen har inte kommit? Var det ett tidigt test?

Jätte tråkigt :( jag mår okej men det är jobbigt. Nej det va idag jag skulle ta det så det känns väldigt tråkigt. Har fått brev från Sahlgrenska att dem mottagit min remiss för ivf funderar på att ringa imorgon och höra lite hur det verkar med kö och så.
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?