Inlägg från: Anonym (Längtanefterettplus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtanefterettplus)

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-28 00:49:39 följande:

Vad härligt! Vilken cd är du på? :)

Jag tog ovitrelle sent i onsdags, cd 13, och har legat tisdag, torsdag, igår och idag. Hoppas tempen stiger mkt imorgon.

Ja! Jag är på cd 14 idag så tog också ovitrelle på cd 13 :) åh håller tummarna för oss båda denna gång!
    amandakollb skrev 2020-06-28 13:09:18 följande:

Härligt! Jag är på cd 17 idag och tog ju också ovitrelle på cd 13:) då blir det att ligga idag och framåt?:)

Härligt :) vi låg igår och ska ligga idag och imorgon också iallafall! Men det är fasen svårt på beställning alltså :/ måste försöka med något för att få upp stämningen tror jag.
    amandakollb skrev 2020-06-28 16:47:51 följande:

Ja det är så jäkla jobbigt :( min sambo tycker också det är jobbigt. Men väldigt skönt med ovitrelle att man vet vilka dagar som man behöver ligga, tänk att inte riktigt veta och behöva ligga varje/varannan dag under en längre period.. så var det ju innan vi fick hjälp med letrozol och ovitrelle, så tacksam för det iaf! När räknar du bim?

Ja men samma här :( min gynekolog rekommenderade att inte berätta för honom men det är ju inte heller lätt.. nej men precis, det va ju sjukt jobbigt det också. Jag tänker mig 13 juli, dudå?
    amandakollb skrev 2020-06-28 17:16:46 följande:

Frågade min sambo om jag inte skulle säga något men han ville veta. Jag tänker 10 juli, superlångt borta.

Har du nå symtom? Jag har redan ömma bröst, kände ömma vårtor typ samma dag/dagen efter ovitrelle och nu är det i hela brösten

Ja jag kanske ska fråga honom men jag vill lite att han ska vara delaktig och veta vad som händer osv. Berättar alltid vad dem sagt på ultraljudet osv. Ja det känns väldigt långt borta :( vi får hoppas att det går fort!

Nej än så länge känner jag ingenting. Spännande, hoppas det betyder något bra :)

[quote=80492327][quote-nick]Evelynite skrev 2020-06-28 21:33:43 följande:[/quote-nick][/quote]

Förstår att dagarna går långsamt det brukar vara så tyvärr :( du får uppdatera sedan hur det har gått!

Okej vi får hoppas att det inte är mensen som du känner av utan en graviditet. Jag har förstått det som att det kan kännas ungefär likadant. Denna månaden känner jag inte jätte mycket mer än lite molande värk i magen.

amandakollb skrev 2020-06-29 10:02:04 följande:

ja men eller hur! ska ju faktiskt inte bara ligga på oss tjejer att få till sexet utan jag tycker det är bådas ansvar :) mm verkligen!! 

jaaa men jag har så varje cykel mellan äl och mens så tänker att det är som vanligt liksom.. men vi får hålla tummarna!

Ja men precis så, det är lättare att få till lite stämning om båda är med på det :)

Okej förstår, håller tummarna!
    Sofiamikaela skrev 2020-06-29 21:59:18 följande:

Hej!

Jag tänker på det som ni pratar om att göra er partner delaktig.

Jag har försökt få min sambo delaktig sen början och det har varit lite trögt och även blivit jobbigt när det känts som ett "måste" att ligga.

Men för första gången sen jag började med letrozol (det här är omgång 4) så kändes det bra. Jag berättar för honom vilka dagar vi bör ligga för att det ska kunna bli något. Och den här gången så har vi inte bara legat för att få det gjort som vi typ gjort tidigare. Utan nu har vi verkligen ansträngt oss, börjat med massage och mys innan, gett det mer tid. Sett till att köra varannan dag bara i typ en vecka så borde vi täcka upp ordentligt. Har känts så mycket bättre än alla andra gånger och vi båda har sett till att det blivit gjort då jag sagt förutsättningarna innan.

Jag tycker det känns så konstigt att du fått rekommendationen Längtanefterettplus att inte säga något :( och för dig också ammandakollb ni gör ju det här tillsammans och det borde vara bådas ansvar att få till det. ?

Men ni gör ju självklart det som känns bäst för er! ?

Hoppas verkligen på ett plus för oss alla den här omgången.

Har ni bestämt när ni ska testa er?

Jag tycker att det låter som ett väldigt bra tips att försöka sig på att göra det lite mer speciellt med massage och mys innan, det kan ju göra det mycket lättare än att i stort sätt köra på.

Ja jag tyckte också det va lite annorlunda..

Håller med! Önskar att vi alla får ett plus denna gång :)

Min tanke är att testa 13 juli men vill gärna att sambon är med då och han är inte hemma då så kommer nog ta det tillsammmans med honom den 14 juli på morgonen.

När tänkte du testa? :)
    Sofiamikaela skrev 2020-06-30 07:52:06 följande:

Ja men precis, det har i alla fall hjälpt oss :)

Okej spännande! Jag tror att jag testar runt den 10e första gången. Nu fick jag ju inte ovitrelle den här gången och jag tempar inte. Så är lite osäker på när ägglossning skedde men tror i fredags-lördags.

Låter väldigt smart och det får vi göra till nästa gång om det inte blir något nu.

Okej vad kul att vi är några som är så nära varandra i cykeln :)
    Sofiamikaela skrev 2020-06-30 23:13:25 följande:

Ja verkligen, blir spännande att se hur det går för oss :)

Har du några känningar än?

Inga känningar alls ännu :( själv då?
    Sofiamikaela skrev 2020-07-01 08:09:25 följande:

Igår hade jag som huggande värk i högra äggstocken. Vet inte vad det kan betyda, känner inte igen känslan.

Men i övrigt ingenting :/

Okej undra om det kan betyda något?

Håller tummarna iaf!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?