Letrozol - Följas åt?
Hoppar in här med!
Men härligt men en så bra nyhet! Jag hoppas på samma positiva besked på måndag, då ska jag på ultraljud då är jag på cd 14.
Är 4de gången med dubbeldos letrozol här också. Spännande!
Hoppar in här med!
Men härligt men en så bra nyhet! Jag hoppas på samma positiva besked på måndag, då ska jag på ultraljud då är jag på cd 14.
Är 4de gången med dubbeldos letrozol här också. Spännande!
Hur länge ska ni köra på med letrozolen? Innan man gör något annat ? Ja är på andra dubbel dos kuren. Känns inte så hoppfullt att de ska gå när ni är inne på fjärde kuren. Vill bara att de ska gå snart!!
Det är ju så himla olika från person till person så bara för det är ett h*lvete för mig behöver det ju inte bli så för andra :) Jag har ätit letrozol i två år mem bara de senaste 4 månaderna med dubbeldos. Med dubbel har ja alltid ägglossning men av någon anledning blir de ändå aldrig något.
Vi har pratat om ivf och får börja med det, men måste ner typ 5-6 kg för att få det sen tror jag inte att som läget är nu att det prioriteras med ivf behandlingar tyvärr :/
Men jag har i princip tappat hoppet helt om att det ska bli något men vi får se, någon gånh borde det ju bli våran tur :)
Vi brukar ?försöka? ha sex ett par dagar innan ultraljud, sen om det blir grönt ljus för sprutan så kör vi dagen innan det eller samma dag och två-tre dagar efter (Ibland varannan bara), sen brukar min lust försvinna typ haha..
På lördag får jag reda på om det blivit något, känner typ ingenting förutom att idag på kvällen har jag återigen typ strålande smärta mitt i magen.. igår och idag har jag också haft väldiga humörsvängningar..
[quote=80344265][quote-nick]Zamaso1 skrev 2020-04-17 11:17:19 följande:[/quote-nick]Jaa,
Ja förstår din känsla. Men ja hoppas verkligen att de kommer gå. För oss alla här inne en vacker dag
Ja det verkar vara väldigt olika, jag har iallafall inget minne av att min läkare sagt att vi inte får ha sex innan ultraljud iallafall haha.
Jag tog ett test imorse för jag kunde inte hålla mig och det var negativt.. men får vänta och se om mensen kommer imorgon helt enkelt.
Hur känns det för dig efter sprutan?
Jaa, man har gett upp hoppet lite nu faktiskt..
Jaa, man har gett upp hoppet lite nu faktiskt..
Ja det verkar vara väldigt olika, jag har iallafall inget minne av att min läkare sagt att vi inte får ha sex innan ultraljud iallafall haha.
Jag tog ett test imorse för jag kunde inte hålla mig och det var negativt.. men får vänta och se om mensen kommer imorgon helt enkelt.
Hur känns det för dig efter sprutan?
Molvärk hela dagen, satte i tampong imorse men sen när jag skulle byta (ursäkta informationen haha) så var det bara lite rosa och brunt på den.. förra månaden var det liksom full blödning på första dagen.. så lite osäkert ännu. Ska ta ett nytt test imorgon om den inte kommit igång ordentligt tills dess <3
Fortfarande ingen mens, dock en konstant molvärk både fram och bak i ländryggen.. tog ett test runt kl 12 som visade negativt. Bara vänta och se antar jag :(
Som jag sa till min sambo, är jag inte gravid så vill jag bara att mensen ska börja så man kan sätta igång igen med ett nytt försök :( och nu sitter jag och googlar ihjäl mig under tiden haha
Nu känns det som mensen börjar på riktigt...
[quote=80350625][quote-nick]Carro9194 skrev 2020-04-20 20:39:03 följande:[/quote-nick]Ny månad, nya tag <3[/
<3
Ny månad, nya tag <3
Hur känns det för dig nu? <3
Jag känner med dig!! <3 jag känner precis likadant, man vill verkligen vara glad för andras skull MEN det går bara inte!
Fick du också prick 14 dagar efter sprutan? Tyvärr har jag fått lära mig att sprutan inte är nåt mirakelmedel som gör att man blir gravid direkt :( men det gör ju så vi åtminstone har en chans till att bli gravida <3
Imorgon har jag tid för ultraljud, hoppas på en fin blåsa!
Hur går det för er? <3
det går inge bra alls :( idag 8 dagar sen sprutan men har fortf inte fått någon hög tempökning så jag har nog inte haft någon ägglossning.
hur går det för dig? <3
nope inte garanterat, men de allra flesta får ju de! så jäkla typiskt att de hände mig haha