Letrozol - Följas åt?
Åh det lät ju jättebra :) hoppas jag också får de nästa gång!
Åh det lät ju jättebra :) hoppas jag också får de nästa gång!
Så skönt och prata med någon som känner samma<3 så kämpigt... ja jag kommer nog också få lära mig det nu. Men å man hoppas ju och vill tro att nu så. Men nej tyvärr. Men bra att
Man får chansen ja <3 hoppas de går bra i morgon. Ja väntar på samtal från kliniken nu och förhoppningsvis börja äta tabletterna igen
Kram !
Spännande!! Du får uppdatera på onsdag, de säger väl att de växer runt 1,5-2 mm per dag så den lär ju va 18-19 mm på onsdag säkert! Jag hade en på 20 idag och fick ta sprutan direkt så du får säkert också sprutan ganska direkt efter!:)
Hej allihopa!
Jag är ny i tråden och har precis avslutat min andra kur med Letrozole. Var och kollade blåsorna i onsdags förra veckan och hon sa att jag hade en fin blåsa (minns inte hur stor den var) och att det troligtvis skulle släppa inom 1-2 dagar.
Nu hoppas jag bara på ett positivt grav test under nästa vecka.
Men nu till min oro, när jag var på kliniken så sa läkaren till mig att på grund av Corona så kommer dem troligtvis vara tvungna att stänga ner och alla som jobbar där flytta vidare till Ackis för att hjälpa till med Corona patienter. Samt att sjukvården ABSOLUT inte vill se att man blir gravid i dessa tider, ännu mindre att det har skett med hjälp av exempelvis Letrozole. Jag vet inte om hon sa så bara för att varna mig lite men jag känner mig jätteorolig.
För nu har vi verkligen kommit igång och fått den hjälp som vi behöver för att kunna bli gravida. Tänk om jag måste avbryta dessa försök i ett halvår, eller längre tid!?
Har ni andra hört något om att ni inte skulle få fortsätta era behandlingar på grund av Corona?
Hej!
Vad tråkigt att höra att dem har pausat din behandling :( jag är rädd att samma sak kommer hända mig.
Jag känner mig dock lite orolig för dig, jag har i alla fall blivit strängt tillsagd att inte ta letrozol på egen hand. Detta för att det är otroligt viktigt att kontrollera så att inte för många ägg har mognat för att inte riskera flerbörd. Jag förstår dig verkligen att du på egen hand vill försöka men är bara orolig att det kan få negativa konsekvenser för dig <3
Vad säger ni andra? Detta är bara efter vad jag hört från min läkare.
Spännande!! Du får uppdatera på onsdag, de säger väl att de växer runt 1,5-2 mm per dag så den lär ju va 18-19 mm på onsdag säkert! Jag hade en på 20 idag och fick ta sprutan direkt så du får säkert också sprutan ganska direkt efter!:)
Hur går det för er? <3
det går inge bra alls :( idag 8 dagar sen sprutan men har fortf inte fått någon hög tempökning så jag har nog inte haft någon ägglossning.
hur går det för dig? <3
Ska på ultraljud imorgon och kolla hur de ser ut. Hur går de för dig ?<3
För mig går det änsålänge över förväntan. Nyss plussat, men tar inte ut nått i förväg då jag inte har någon fungerande graviditet i bagaget. Men ett plus är det ju iallafall :) för dig?