Inlägg från: Carro9194 |Visa alla inlägg
  • Carro9194

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-05-17 15:04:32 följande:

Åh nej vad tråkigt att höra :(( ska du börja om med letrozol imorgon?

Jaa exakt, ska ringa om nytt ultraljud imorgon också.. kör väl på en omgång till iallafall
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-17 15:48:54 följande:

Vi får följas åt nästa cykel med :) jag är på cd 5 och om du är på cd 2 ligger vi nära varandra och kan peppa <3

Ultraljud bokat 25/5 <3
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-18 08:43:17 följande:

Åh kul, jag har också ultraljud den 25e :D vilken cd är du på då?

Då är jag på dag 10, dudå? :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-18 09:04:36 följande:

Då är jag på cd 13 :)

Då är vi väldigt nära varann :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-18 09:23:26 följande:

verkligen!! kul! äter du dubbel eller enkeldos denna cykel? ovitrelle med? 

Enkeldos :) vet om det blir ovitrelle först efter ultraljudet
  • Carro9194
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-18 10:50:10 följande:

Hej!

Jag har varit inne här och läst en hel del och även kanske skrivit något inlägg. Jag är inne på cykel 5 med enkeldos av letrozol. Jag har fått använda ovitrelle under 2 cyklar (den 2a och 4e), jag brukar få veta i samband med UL om jag ska ta ovitrelle eller ej. Beror lite på hur äggblåsorna har utvecklat sig. Jag ska också på UL 25/5 och då är jag på cykeldag 12 så tyckte det va roligt att skriva nu när vi är fler som ska dit samma dag :) Är gärna med och följs åt! :)

Oj vad lika! Jag är inne på cykel 6 med letrozol och ovitrelle :)
  • Carro9194
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-18 16:36:14 följande:

Ja det är tydligen vanligare än man tror med att det kan vara svårt och många får hjälp. Okej spännande för mig va dem mer rädda för att det skulle bli fler än två så därför ville hon att jag skulle lossa den ena snabbt.

Ja det tycker jag verkligen! Hur va det går ni privat?

Inte jätte mycket biverkningar, lite mer finnar än vanligt ibland lite små huvudvärk samt humöret kan svänga men det kan ju vara vanliga menssyndrom också. Hur är det för dig?

Ja precis, verkar vara ganska vanligt men ingen som pratar om det - vilket jag förstår för jag själv ?skäms? ju...

Jag går också privat :)
  • Carro9194

Dag 10 idag, ultraljudet visade tjock och fin slemhinna och en äggblåsa på 17 mm så jag skulle ta ovitrelle imorgon :) Kul att det gått bra för alla!

• Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-25 13:52:49 följande:

wie vad kul!! haha sjukt ju att vi alla tar ovitrelle precis imorgon, ska bli så kul att följas!

vilka tid tänker ni ta sprutan imorgon? och vilka dagar tänker ni ha sex? :)

Tänker nog ta mellan 08-09 på morgonen :) sex imorgon, onsdag och torsdag, försöka på fredag också haha.. min sambo är borta inatt så det känns tråkigt, men men! Ingenting verkar gå min väg denna gång, min läkare var sjuk idag så jag fick gå till en annan haha! Men den läkaren var också jättebra så det kändes lugnt.

När tänker du ta sprutan? :)
  • Carro9194
    akalei skrev 2020-05-25 21:42:29 följande:

Grattis till era fina resultat!! Hoppas det går hela vägen denna gång ??

Min stackars lilla äggblåsa hade tyvärr inte växt en ynka millimeter senaste veckan, vilket väl var ganska väntat iofs. Så det blir till att starta mens och börja om med dubbeldos. Ska vänta några dagar för att komma bättre i planeringen mot midsommarhelgen bara (då har de stängt så kan ej göra VUL).

Btw, är det någon som har någon erfarenhet av Metformin? Jag var hos en annan gyn när min vanliga var på semester och hon tyckte jag borde bli satt på det, jag har googlat som en galning inte riktigt klok på om det är värt besväret (då skulle jag behöva skjuta på nästa stimulering vilket jag inte vill...). Verkar som att en del rekommenderar det medans andra menar att det bara har effekt om man behöver gå ned i vikt (jag är inte överviktig).

Åh tack! <3

Vad tråkigt att den inte hade vuxit :( hoppas på bättre resultat nästa gång <3

Inte hört talas om metformin, men det låter ju väldigt jobbigt att behöva skjuta på stimulering - det enda man gör är ju att vänta hela tiden :(

Kan du boka telefontid med din vanliga gyn och höra vad hon säger om det?
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?