Inlägg från: Anonym (Ebba) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ebba)

Klarar inte livet - hjälp, snälla...

Anonym (Wow...) skrev 2020-01-14 14:56:39 följande:
    Jag fattar ju att du inte menar allvar med detta, utan bara föreslår det för att göra dig lustig. Jag kan bara vara glad för din skull att du tycker att tanken är så befängd att du tycker att det är på sin plats att driva med den. Personligen kan jag säga att jag gärna hade suttit i fängelse resten av livet, om det inte hade varit den lilla detaljen att man måste skada nån annan för att hamna där... plus, så klart, att fängelserna i Sverige ju ofta kickar ut sina invånare så fort det går.
    Du måste inte skada någon, du kan köpa droger och åka fast för det! Jag tänkte faktiskt också på fängelse som lösning. Vet inte om det finns något annat alternativ i Sverige. Det låter extremt och hade inte fungerat att många använde det som lösning, men tror inte dina problem är så vanliga. 
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Wow...) skrev 2020-01-14 14:56:39 följande:
    Jag fattar ju att du inte menar allvar med detta, utan bara föreslår det för att göra dig lustig. Jag kan bara vara glad för din skull att du tycker att tanken är så befängd att du tycker att det är på sin plats att driva med den. Personligen kan jag säga att jag gärna hade suttit i fängelse resten av livet, om det inte hade varit den lilla detaljen att man måste skada nån annan för att hamna där... plus, så klart, att fängelserna i Sverige ju ofta kickar ut sina invånare så fort det går.
    Du måste inte skada någon, du kan köpa droger och åka fast för det! Jag tänkte faktiskt också på fängelse som lösning. Vet inte om det finns något annat alternativ i Sverige. Det låter extremt och hade inte fungerat att många använde det som lösning, men tror inte dina problem är så vanliga. 
  • Anonym (Ebba)
    maskbo skrev 2020-01-15 21:05:13 följande:
    Nu var ju detta inte riktat till mig, men jag svarar ändå :) Jag tänker att "skada någon" är ett ganska vitt begrepp; man måste så klart inte nödvändigtvis skada någon direkt, fysiskt, men man måste göra nåt som på något sätt påverkar andra människor negativt. Om det sen är att knivhugga nån, stjäla någons pengar, eller stötta droghandel är ju egentligen av underordnad betydelse. Sen blir det ju inte heller nåt speciellt långt straff för lite droger för personligt bruk; inte ens de allra tyngsta narkotikabrotten ger mer än max 10 år, så...
    Ja, men du kan köpa nya droger när du kommer ut igen. Ja, gängkriminalitet är inte något du vill bidra till. Men tror du kan hitta folk som säljer privat och du sätter dig in lite i det. Jag tycker inte droger borde vara olagligt för privat bruk så tycker verkligen inte det är ett brott som skadar någon, du behöver ju inte ens ta dem. 

Men nu kom jag på att du har familj, det kanske skulle vara jobbigt för dem att du hamnade i fängelse. Förstår faktiskt inte hur man kan skaffa barn när man mår  som du gör, känns faktiskt inte som ett så ansvarigt beslut. 
Svar på tråden Klarar inte livet - hjälp, snälla...