• Ela90

    BF Juli - är detta normalt ???

    Jag är 25 år och gravid första gången. Är i vecka 14, jag har varit så galet trött hela graviditeten och inte har det blivit bättre. Orkar ingenting. Tränar jag 1 timme på morgonen så är jag trött och iprincip sängliggandes i 2 dagar efter. Orkar laga mat eller handla sen måste jag ligga i soffan/sängen resten av dan. Jag är hemmafru så har tur och behöver inte jobba.

    Äter massa gravid vitaminer och får i mig tillräckligt med mat så är inte de.. någon som är lika trött eller varit lika trött ? Är de normalt ? Tips ?

  • Svar på tråden BF Juli - är detta normalt ???
  • Ela90

    Ja man blir ju orolig att det är träningens fel! Men har inte tränat första 3 månaderna och precis börjat och kört 2 pass hittills super lugnt.. kanske bara tar Tid att komma igång igen.

    Lyssnar givetvis på kroppen och när jag blir sådär extremt trött så går jag inte på gymmet.

    Äter järn tabletter.

    Hoppas det vänder mig också snart!!

    Inte långt kvar till v 20.

  • Ela90

    Man ska självklart inte träna hård styrketräning eller få sin puls för hög och bli för andfådd.

    Men att träna lugnt och köra lätta biceps curl tex med pauser imellan finns det ingen risk med.

Svar på tråden BF Juli - är detta normalt ???