• Mayjel

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:08:27 följande:

Befäst inte smutskastningen. Om någon har ditt namn inom parantes är det inte du och FLs medlemmar består mest av troll som inte heller bryr sig om att någon eventuellt försöker smutskasta dig. Det är ingen som plötsligt kommer att tro att Mayjel har en böjelse för skor för att en anonym parantes skriver detta. Hade ni inte bråkat så mycket hade jag och säkert fler inte vetat något alls om ditt nick. Så anonymt är det.

Fast detta är ju inte alls säkert. Bara idag så har jag sett flera medlemmar som svarat på bedragarens inlägg och tar denne för mig. Det är detta som är att smutskasta en annan person på riktigt och förtala. 
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-09-16 17:16:31 följande:

Den personen förföljde väl mig på ett par sidor. H*n verkade veta vad jag hade skrivit på andra sidor osv.
    Och ja,då detta var på YouTube så skapade h*n videor med direkta lögner om mig.
    Men framförallt så blev både jag och mina barn hotade med att h*n skulle komma hem till mig och blåsa skallen av oss med en hagelbössa.
    Konstigt nog så blev jag ändå aldrig rädd utan kände mig trygg i att h*n inte visste vem jag är eller var jag bor.
    Men efter att ha totalignorerat personen och bara anmält inläggen ett tag så försvann det.
    Det var några andra som blev utsatta med,så det var inte bara jag. Och vi alla gjorde samma sak. Ignorerade och anmälde.
    Jag tror det är det bästa då det förmodligen är uppmärksamheten personen vill ha.

Fruktansvärt hot att yttra mot någon. Men förstår om du ändå hade din trygghet kvar då personen inte hade vetskap om mer personliga uppgifter om dig, såsom ditt namn eller boende.

Grejen i mitt fall är att det kan handla om en stalker som jag haft kontakt med förut, på en annan nätplatå, och denne vet redan mitt namn och min hemadress. Kanske är därför man blivit lite rädd numera och tänker på att blanda in polis. 
    skygd skrev 2025-09-16 17:17:31 följande:
    tror det blir svårt om man hade förbjudit dynamiskt ip eftersom det beror på isp:n, nätleverantören vad man får. uppfattat, när eller om jag ser det du beskrivit kan jag anmäla det och ta skärmdump om det är nåt grovt och skicka till forumvärden.
    Tusen tack! Ja, jag ska försöka göra detsamma, även om det blir många inlägg att anmäla. Tror att det bara idag handlade om uppåt en 30 inlägg där medlemmen skrivit grova saker och även startat trådar med sitt copycatande. Han är ihärdig men det är jag också. 

• Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 17:21:03 följande:

Tar dom verkligen denne för dig eller nån random som skrivit ett inlägg? 

Jag läste precis att det just är i sexforumet som denna fejkmayjel är irriterad på dig. 

Du verkar ju vara en person som inte är så värst road av sexforumet ändå. Varför inte bara lägga ner att gå in och skriva dömande där? Problemet löst? 

PS: Är inte på stalkerns sida men det är en lösning på ditt problem om han talar sanning att han slutar då dvs. 

Ja, jag vet ju inte detta som sagt och risken finns att stalkern uppnår sitt mål.

Vad jag tycker om sextrådar är förövrigt irrelevant i denna situation och jag har rätt att läsa och skriva i de trådarna om jag vill. Det är stalkern som inte vill att jag ska delta i såna trådar eftersom han inte gillar mina svar. Men då är det snarare han som borde sluta läsa där, om han inte kan tåla att folk tycker annorlunda än honom. 
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:27:34 följande:
    Jag har sett mängder av dessa inlägg men aldrig att någon verkar ta denne för dig. Exempel på hur du vet att någon tror att det är just du?
    Fast det kan vi ju inte veta säkert som sagt. Det är omöjligt att veta men risken finns ju, det är uppenbart. 

De som svarade imorse verkade tro att stalkern som skrivit i mitt namn var seriös. Det tycke jag vittnar om nån sorts bevis.
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 17:33:15 följande:

Allt jag säger är att med den strategin skapar man fiender. Skulle inte bli förvånad om denna stalkern är nån ny du retat upp och inte den förra stalkern. Just sayin?. 

Du kan ha rätt i sak men är det värt att ligga på gränsen och provocera? Låt folk ha sina böjelser utan att döma ut dom och säga att det är äckligt ? 

Tycker du kan sluta lägga skulden på mig för detta bådar inte precis för några positiva gensvar från mitt håll. Jag har inte skapat några fiender heller utan det är stalkern som gjort sig till fiende, helt självmant.

Har inte provocerat någon heller. På ett diskussionsforum så har man rätt att yttra sin åsikt, även om det finns folk som inte håller med. Att stalka, trakassera och förtala är däremot inte tillåtet och det är hos den typen som problemet ligger, inte hos någon annan.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:34:23 följande:
    Du fortsätter att vara väldigt luddig... Denna sk stalker får skriva vad denne har för åsikt i ett ämne. Vilket inte betyder att folk tillskriver dig den åsikten så du verkar helt enkelt gissa. Ingen bryr sig mer än du som sagt för ingen tror att det är du. Om någon ens känner igen ditt användarnamn. Fortsätt anmäla du men...
    Nej, jag är inte luddig någonstans utan säger bara hur det möjligen kan förhålla sig. Och nej, du vet inte hur folk uppfattar denne stalkern eller om de kan missta denna för att vara jag. Det finns redan flera som besvarat honom som sagt.

Och det handlar inte om en "sk" stalker utan en riktig sådan, vilket redan konstaterats av både mig och moderatoerna. 

Ja, det kommer jag definitivt att göra.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:44:13 följande:

Klart att folk svarar på inlägg. De svarar på troll varje dag och på kuksugarEN85s patetiska kontaktannonser.

Det är svårt att känna någon som sympati när du som pajkastning säger faktiskt går hårt även på resten av användarna... :/ 

Och vi vet fortfarande inte hur detta kommer påverka mig här som enskild medlem i fråga om anseende. Det är struntsamma för jag är inte ute efter din sympati heller, då du uppenbarligen inte förstår min situation ändå.

Och har inte ägnat mig åt någon pajkastning som sagt. Det är en lögn även det.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:50:59 följande:

Om någon är så korkad att denne inte förstår att ett nick som är anonymt inte behöver vara samma som en användare som de eventuellt läst något av förut är samma sak har denne person större problem än FL kan hjälpa till med. Jag förstår din situation helt ok, jag håller bara inte med om hur du hanterar det och hur du beter dig mot andra i processen... Det om något har "skadat ditt rykte"

Svårt att ljuga om sånt många redan har sett...

Håller inte med dig. Det är inte alla som noterar när en person skriver inom parantes och dubbelanonymt, gentemot när någon använder sitt faktiska forumsnamn.

Och mitt beteende har inte med något att göra. All skuld faller på gärningspersonen, dvs, han som trakasserar, förföljer och förtalar andra medlemmar. 
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 17:56:16 följande:
    Haha...

Ska vi skylla på någon annan för ditt beteende? huh
    Jag har inte betett mig illa, till skillnad från den som stalkar, trakasserar och förtalar. Så nej igen, det ligger inte på mig.
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-09-16 18:00:24 följande:
    Ja,det var fruktansvärt. Speciellt som jag såg att personen hade lyckats ta reda på adressen till en annan person där och och som h*n sen lade ut.
    Men min adress verkade h*n aldrig få reda på. 
    Men det är klart att det fanns en viss oro.
    Tur du hade då. Hemskt annars, känslan av att vara förföljd och nättrakasserier i största allmänhet.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?