• Mayjel

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

molly50 skrev 2025-09-16 18:17:12 följande:
    Om detta är den person jag misstänker att det är så har han startat bloggar utanför detta forum där han har hängt ut användare härifrån med deras riktiga namn.
    Och en sådan person förtjänar att anmälas.
    Otäckt isåfall. Om han hängt ut medlemmar förut. Då finns det än mer fog för min oro. 
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:27:46 följande:

Ja som du säger har alla rätt till sin åsikt och så även jag. Och jag tycker liksom många andra inklusive din stalker uppenbarligen att du är ganska provocerande när du går in i vissa sextrådar och fördömer folk. 

Jag har även rätt att uttrycka min åsikt om att jag tror att det skapar onödig irritation, fiender, pajkastning osv. Du har ju t.ex. bara i den här tråden redan flera personer emot dig. Jag t.ex. ville mest vara snäll och säga att du behöver inte vara rädd för att han har din adress via det här forumet om du inte själv skrivit ut den. 

Och igen så har jag inte gjort något olagligt i att säga min mening. Detta ör ett diskussionsforum och där är det tillåtet att både fördöma och ha en annan åsikt än den som startar en tråd. Däremot är det inte tillåtet att stalka, trakassera eller förtala enskilda medlemmar. Skulden här ligger fortfarande på stalkern och ingen annan.

Du med flera har valt att angripa mig i denna tråd och även beskyllt mig för osanningar, precis som  stalkern, och då kan ni inte räkna med att får ett vänligt bemötande tillbaka. Även där faller skulden på er och inte på mig.
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-09-16 18:28:21 följande:
    Såvitt jag förstår så är det bevisat vem den personen är och hans bloggar blev anmälda och nedplockade.
    Antar att ett sätt att stilla sin oro är att googla på sitt eget namn med jämna mellanrum kanske? Då dyker det väl upp något, om denna bloggare varit i farten igen med nya uthängningar. 

Det värsta är dock hoten. 
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:38:12 följande:

Så många olika jag noterat som Mayjel tjafsat med skulle jag absolut inte bli förvånad om det är en helt annan individ. 

Är absolut inte på stalkerns sida men alltid är inte svart eller vitt. 

Jag har lärt mig med åren som polis i t.ex. misshandelsfall så är det inte sällan den som blivit misshandlad som börjat provocera. Självklart är misshandel alltid att fördöma men håller man sig lugn och inte provocerar minskar ju risken dramatiskt. 

Jag tror Mayjel som hon skrev att det kliar i hennes fingrar och tycker om att diskutera och ibland även provocera och vissa tolererar det mer än andra. Som sagt jag skyller inte på nån här bara vädrar mina tankar. 

Ännu en lögn från ditt håll. När jag skrev det där om kliande fingrar så syftade jag enbart på at försvara mig mot sjuka stalkers och deras lögner och förföljelse av mig. Inget konstigt i detta då de flesta människor knappast vill bli stalkade eller trakasserade.

Jag tycker enbart om att diskutera med personer som visar grundläggande respekt. Att provocera har inget med respekt att göra överhuvudtaget och heller inget jag ägnar mig åt. Återigen så faller skulden på stalkern/copycaten och inte på mig. 
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 18:39:35 följande:
    Vad är det för hot? 
    Det har jag redan skrivit om, längre bak i tråden. Hot om att avslöja min identitet, påståenden om att han vet vem jag är, ska möta mig nära mitt hem. Det är hot.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:00:33 följande:
    Nu är det inte bara en person här som uppfattar dig så men du vägrar tydligt lyssna på det. Jahapp. Trist för stämningen dock.
    Det finns inget att lyssna till då ni båda ljuger och kommer med felaktiga påståenden kring hur jag för mig i diskussioner. Skulle säga att det är ni två som bidrar till en sämre stämning på forumet, iom detta.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:05:03 följande:

Om du har varit hård och uppfattats otrevlig mot personer som försökt råda dig, är det vårat fel? 

Jag har inte ljugit i tråden men det är en del av din taktik verkar det som, att anklaga.

Ni har dock inte rått mig till något särskilt alls utan mestadels kommit med falska anklagelser kring min person. Och då kan ni inte heller förvänta er en vänlig ton i gengäld. 
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 19:06:11 följande:
    Ja och det var ju det jag ville hjälpa dig berätta om att sannolikheten att han har din adress är ytterst liten. 
    Och jag har redan berättat i tråden om en person, en riktigt sjuk peron, som jag tidigare hade kontakt med på ett annat forum och att det möjligen kan vara han som förföljt en härinne. Han vet nämligen både mitt namn och min hemadress.

Så jo, jag har en viss anledning till att oroa mig.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:10:16 följande:
    Igår som idag har jag inte kommit med några falska anklagelser eller lögner. Helt befängt. 
    Nej, det är inte befängt. Både du och en till i denna tråd har anklagat mig för att jag skulle ha ett dåligt beteende vilket inte är sant. Den enda som har betett sig illa i denna situation är stalkern och ingen annan.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:15:15 följande:
    Så vi inbillar oss hur du betett dig mot oss? I mer än denna tråd. Ungefär som du inbillar dig att folk tror att bara för att de svarar på ett anonymt användarnamn så tror de att de diskuterar med dig? Eller vad... För om vi tänker så kan jag jämka det. 
    Ja, det skulle jag säga. Istället för att fokusera på min stalker och hans sjuka beteende så kommer ni in här med anklagelser kring min person som inte stämmer. Varför skulle jag då vara trevlig i gengäld? Ni får precis vad ni delar ut här.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:20:47 följande:
    Åtminstone jag var fokuserad på lösningar i situationen men då var du mindre trevlig tillbaka, så varför ska vi ta att du inte trevlig? Ta ut din ilska på stalkern. Inte resten så blir det mycket trevligare.
    Fast en del av dina "lösningar" verkade handla mest om hur jag skulle bete mig och att det är mig det hela hänger på. Det tycker inte jag är nåt sympatiskt sätt att försöka hjälpa någon på, genom att kritisera personen som blir utsatt.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:25:46 följande:
    Att säga att någon eldar på ett troll med sina kommentar kan vara sant och något som många gör fel. Knappast någon svidande kritik och inget du verkade ta till dig. Det var ett råd som troligtvis dämpar problemet rejält men likväl vill du inte ha råd utan gullande. Vi är på FL, du kommer inte enbart få gullande. Du fick dock lite av mig men det glömdes snart bort.
    Nej, det är bara ett klassiskt skuldbeläggande av offret och inte förövaren, som du kom med där och såna "råd" tar jag inte till mig av. Inte heller såna som lägger över ansvaret på mig när det är stalkern som bär allt ansvar.

Nej, du har visat precis noll sympati och jag är heller inte ute efter nåt "gulklande" i diskussionen. Dumheter.
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-09-16 19:31:32 följande:

Synd att den andra tråden är borttagen för det blir bara dina lögner mot mina ord...

Nej. En vanlig lösning på ett vanligt problem är inte ett skuldbeläggande. T.om råd som ges i dysfunktionella förhållanden= stenmetoden. Dramatiskt.

Jag har dock inte ljugit om nånting, till skillnad från dig.

Jo, när du fokuserar på min person och kritiserar mig (som blir utsatt) så visar det ganska tydligt ett skuldbeläggande på den oskyldige. 
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-09-16 20:13:51 följande:
    Ja,det går ju att prova.  Jag hade nog kunnat göra det om det inte vore för att personen som gav sig på mig avslöjade sig själv genom att påpeka saker jag hade skrivit på andra sidor.
    Aha. Hoppas att han fick sitt straff i slutändan. Åtminstone bannad för gott. Önskar att den metoden hade funkat även härinne.
  • Mayjel
    Anonym (Pajkastning) skrev 2025-09-16 20:58:18 följande:
    Absolut men det finns många idiotier där ute som man inte bör reta. Nu är nog inte den här snubben nån större fara, hen verkar mest vara less på att Mayjel förstör i sexforumet och vill jävlas. 
    Jag har varken förstört eller jävlats. Nu ljuger du igen och även detta är en sorts förtal. Tycker du ska tänka på vad du säger nu.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?