molly50 skrev 2025-09-16 17:16:31 följande:
Den personen förföljde väl mig på ett par sidor. H*n verkade veta vad jag hade skrivit på andra sidor osv.
Och ja,då detta var på YouTube så skapade h*n videor med direkta lögner om mig.
Men framförallt så blev både jag och mina barn hotade med att h*n skulle komma hem till mig och blåsa skallen av oss med en hagelbössa.
Konstigt nog så blev jag ändå aldrig rädd utan kände mig trygg i att h*n inte visste vem jag är eller var jag bor.
Men efter att ha totalignorerat personen och bara anmält inläggen ett tag så försvann det.
Det var några andra som blev utsatta med,så det var inte bara jag. Och vi alla gjorde samma sak. Ignorerade och anmälde.
Jag tror det är det bästa då det förmodligen är uppmärksamheten personen vill ha.
Fruktansvärt hot att yttra mot någon. Men förstår om du ändå hade din trygghet kvar då personen inte hade vetskap om mer personliga uppgifter om dig, såsom ditt namn eller boende.
Grejen i mitt fall är att det kan handla om en stalker som jag haft kontakt med förut, på en annan nätplatå, och denne vet redan mitt namn och min hemadress. Kanske är därför man blivit lite rädd numera och tänker på att blanda in polis.
skygd skrev 2025-09-16 17:17:31 följande:
tror det blir svårt om man hade förbjudit dynamiskt ip eftersom det beror på isp:n, nätleverantören vad man får. uppfattat, när eller om jag ser det du beskrivit kan jag anmäla det och ta skärmdump om det är nåt grovt och skicka till forumvärden.
Tusen tack! Ja, jag ska försöka göra detsamma, även om det blir många inlägg att anmäla. Tror att det bara idag handlade om uppåt en 30 inlägg där medlemmen skrivit grova saker och även startat trådar med sitt copycatande. Han är ihärdig men det är jag också.