• Anonym (Har varit familj­ehem)
    Wed 15 Jan 2020 14:24
    1326 visningar
    14 svar
    14
    1326

    Fruktansvärt rädd att dö ifrån mina barn

    Har inga föräldrar, andra släktingar eller vänner som kan ta barnen om något skulle hända dig? Det är inte troligt att de blir placerade hos pappan om han bor utomlands och barnen aldrig har haft kontakt med honom. 


    Det är upp till socialtjänsten att placera barnen men i första hand ska det göras inom familjen är det är osannolikt att de inte godkänner en vettig släkting. Det är ont om familjehem också så de välkomnar om det finns en färdig lösning. 

  • Anonym (Har varit familj­ehem)
    Wed 15 Jan 2020 21:18
    #12
    Anonym (Rädd) skrev 2020-01-15 16:22:32 följande:
    Som jag skrev: de HAR kontakt med den andra föräldern. Tidigare hade de umgänge också, men det har upphört. Nu har de kontakt på telefon sporadiskt. Senaste året en handfull gånger.

    Det finns släktingar, samt även en styvförälder som de lever med idag. Men ingen kan säga hur utfallet skulle bli, det känns som att socialtjänsten kan gå åt vilket håll som helst.
    Du säger sporadisk kontakt på telefon, det är inte vad jag menar med kontakt, ni har inte delad vårdnad och han träffar inte barnen varje vecka. Vill han ens ha barnen på heltid? Socialen kommer inte rycka upp dem och flytta dem till ett annat land hur som helst det ska väldigt mycket till det. Du kan i princip bestämma hur du vill ha det, det ska mycket till för att socialen ska ändra på det. 
  • Anonym (Har varit familj­ehem)
    Thu 16 Jan 2020 15:08
    #14
    Anonym (Rädd) skrev 2020-01-15 22:02:35 följande:
    Tack, det verkar lugnande.
    Jag kan också tillägga att jag varit familjehem åt min syster, jag är sex år äldre än henne, bodde i en andrahandslägenhet på 20 kvadrat och pluggade på komvux, jag fick vårdnaden om henne istället för vår pappa. Jag ansågs mer lämplig.  
Svar på tråden Fruktansvärt rädd att dö ifrån mina barn