• Mon 27 Jan 2020 14:07
    953 visningar
    6 svar
    6
    953

    Skaffa barn eller studera

    carissimi skrev 2020-01-27 13:48:05 följande:

    segt svar,

    men kan utveckla det lite, har gått en snabb utbildning på knappt ett år för att få en bättre lön och större chans till jobb, gillar yrket är roligt och givande men inte mitt drömyrke.

    angående studentlivet så har jag festat så det räcker och samma med sambon vi är ett par som sitter hemma och spelar spel/kort kollar film spelar på datorerna och jag virkar/stickar på min fritid, ska absolut inte säga att vi inte dricker men dom gånger vi gör det är vad som räcker för oss, har mina vänner sedan innan och alla har barn så blir det något festande så är den med dom en gång i månaden ungefär eller en dubbel dejt på en fin resturang.

    mitt dröm yrke är en 2 årig utbildning som inte är på så hög nivå om man säger så, och som jag innan måste plugga upp 2 ämnen för att komma in på, vilket kommer ta mig 1 år ungefär, ska börja med detta så snart som möjligt. 

    jag och sambon ser att vår vardag och position i livet passar för att skaffa barn men funderar bara över vad jag ska börja med, barn eller utbildning igen, skulle vilja höra andra helst mammor som varit i denna situation och hur dom valde och hur det blev och helst någon som valt barn först och sen utbildning och någon som gjort tvärt om, hade varit behövligt att höra hur det kan bli.


    Som andra redan nämnt, hur ni blr göra beror till stor del på hur gamla ni är.
Svar på tråden Skaffa barn eller studera