• qwerty12349876

    Min partner vet inte om han saknar sitt ex

    Jag mår så fruktansvärt illa över detta.

    Jag har betett mig kontrollerande och dum mot min partner, det är beteenden från ett gammalt förhållande som odlades fram. Mitt beteende ledde till att han ville göra slut, och erkände att ju mer han var med mig, desto mer tänkte han på sitt ex. Han var med henne i 4 år, som tog slut för drygt två år sedan. Vi har bara varit tsms i 3 månader.

    Men vi pratade väldigt mycket de senaste dagarna, och kom fram till att börja om, ta det långsamt. Han trodde att göra slut var ett korrekt val, men han började gråta och tvivla på sitt beslut. Därför tog han tillbaka mig.

    Jag ska besöka psykolog för att en gång för alla göra mig av med mina dåliga beteenden.

    Men det som jag mår dåligt över nu är att han ändå kanske inte har kommit över sitt ex. Jag sa det att eftersom att han ändå var med sitt ex väldigt länge, så var det kanske en vanesak att koppla förhållande med henne. Han sa att det kanske var det, kanske inte. När jag frågade honom ifall han saknade sitt ex, så blev hans svar "jag vet inte".

    Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Jag blev ju så glad över att han tog tillbaka mig, men känner mig så orolig nu. Jag vill inte att hans ex ska vara med i bilden mera, men nämner jag detta igen, så är jag rädd för att han ska göra slut.

    Han är annars en så fin kille, han är ärlig, rolig, omtänksam, söt, och tar hand om mig så väl.

  • Svar på tråden Min partner vet inte om han saknar sitt ex
  • cleoeme

    Det är normalt att sakna någon man spenderat många år ihop med. Det är inte honom det är fel på, det är dig. Sluta gräv i hans förflutna och lev i nuet.

  • qwerty12349876
    cleoeme skrev 2020-01-15 14:33:31 följande:

    Det är normalt att sakna någon man spenderat många år ihop med. Det är inte honom det är fel på, det är dig. Sluta gräv i hans förflutna och lev i nuet.


    Oj, väldigt harsh!

    Ja, om det är normalt att sakna ett ex, så tror jag att jag kan börja vänja mig vid det. Jag vet inte, man har sett så mkt på internet där tjejer säger att man ska vara förstaplats-tjej osv, och tanken att ens en annan tjej finns i hans tankar är oacceptabelt. Jag har aldrig varit med om en sådan situation innan.

    Det är svårt att direkt anpassa mig i den här situationen, har du möjligen tips på hur jag kan börja vänja mig steg för steg?
  • cleoeme
    qwerty12349876 skrev 2020-01-15 14:36:39 följande:

    Oj, väldigt harsh!

    Ja, om det är normalt att sakna ett ex, så tror jag att jag kan börja vänja mig vid det. Jag vet inte, man har sett så mkt på internet där tjejer säger att man ska vara förstaplats-tjej osv, och tanken att ens en annan tjej finns i hans tankar är oacceptabelt. Jag har aldrig varit med om en sådan situation innan.

    Det är svårt att direkt anpassa mig i den här situationen, har du möjligen tips på hur jag kan börja vänja mig steg för steg?


    Ser inget syfte med att dalta.

    Jag hade aldrig varit ihop med någon som saknar sitt ex så mycket som din partner verkar göra ändå. Då kan han väl bli tillsammans med henne igen?

    Mitt tips är ju att reda ut soppan med din partner och inte på familjeliv. Fråga honom rakt ut: är du redo för ett nytt förhållande eller präglar ditt ex ditt liv fortfarande? Säg att du inte pallar nästa dig in i en relation med någon som inte har fått vidare.
Svar på tråden Min partner vet inte om han saknar sitt ex