• Anjo123

    Hjälp mig förstå rätt

    Som rubriken lyder så här jag lite svårt för att förstå rätt angående min skoluppgift.

    Jag ska läsa om några begrepp och sedan komplettera med tydliga exempel (inom vården)

    Ska jag läsa om dom och sen berätta innebörden med dom eller ska ja ge exempel på en situation där begreppet finner sig?

    Mvh

  • Svar på tråden Hjälp mig förstå rätt
  • Tonårsmamman1
    Anjo123 skrev 2020-01-16 08:49:55 följande:

    Som rubriken lyder så här jag lite svårt för att förstå rätt angående min skoluppgift.

    Jag ska läsa om några begrepp och sedan komplettera med tydliga exempel (inom vården)

    Ska jag läsa om dom och sen berätta innebörden med dom eller ska ja ge exempel på en situation där begreppet finner sig?

    Mvh


    Tror din lärare vet svaret på det.
  • Anjo123
    Tonårsmamman1 skrev 2020-01-16 08:57:36 följande:

    Tror din lärare vet svaret på det.


    Och det kanske finns en anledning till varför jag skriver här.....
  • Anjo123
    Tonårsmamman1 skrev 2020-01-16 08:57:36 följande:

    Tror din lärare vet svaret på det.


    Och det kanske finns en anledning till varför jag skriver här.....
  • HeidiHR

    Beskriv begreppet kortfattat och ge exempel. Typ etik, vad är det och hur är det relevant inom vården? I vilka situationer kan du hamna i tex etiska dilemman. Så hade jag tolkat uppgiften!

  • tildaber

    Du ska läsa och försöka förstå dig på begreppen och sen ge exempel på en situation där begreppet är centralt. Tex kommunikation: förklara vad kommunikation är och sen ett tillfälle där man använder kommunikation (tex i mötet med patienten, ögonkontakt, ton i rösten, ansiktsuttryck, kroppsspråk osv) 

Svar på tråden Hjälp mig förstå rätt