• Anonym (nybliven chef)

    Lön som chef?

    jag har nyligen blivit befordrad till chef och fick en löneökning på 4 000:-. jag vet inte om jag är helt nöjd. hur mycket tjänar ni som är chefer och hur mycket ökade ni i lön av att bli chef? borde jag känna att jag borde förhandlat om lönen?

  • Svar på tråden Lön som chef?
  • Anonym (A)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 10:11:47 följande:

    jag har nyligen blivit befordrad till chef och fick en löneökning på 4 000:-. jag vet inte om jag är helt nöjd. hur mycket tjänar ni som är chefer och hur mycket ökade ni i lön av att bli chef? borde jag känna att jag borde förhandlat om lönen?


    Hur långt är ett snöre?

    Det är skillnad på chef och chef. Känns ju konstigt att bli chef och inte förstå att man inte kan ställa en fråga som du gör.


  • Anonym (G)

    Frågan är helt ur kontext. Vilken lön hade du innan? Personalansvar? För hur många? Budgetansvar för både kostnader och intäkter? Hur stor budget?

    Vilken typ av verksamhet? Är det kvalificerade saker eller låglönebransch?

  • Anonym (A)

    Ett tips, när du skriver, så använd stor bokstav när du börjar en mening.

  • HejsanJenny

    Förhandla ska man alltid göra. Men sen handlar det ju såklart om vilken bransch du arbetar i också. Grattis till chefspositionen!

  • Anonym (nybliven chef)
    Anonym (A) skrev 2020-01-16 10:17:11 följande:

    Ett tips, när du skriver, så använd stor bokstav när du börjar en mening.


    ett tips, när du känner att du inte kan hålla dig till ämnet, skriv inte alls. 
  • Anonym (nybliven chef)
    Anonym (A) skrev 2020-01-16 10:16:14 följande:
    Hur långt är ett snöre?

    Det är skillnad på chef och chef. Känns ju konstigt att bli chef och inte förstå att man inte kan ställa en fråga som du gör.
    ja, jättekonstigt säkert. men jag är som sagt ny i det här. 
  • Anonym (nybliven chef)
    Anonym (G) skrev 2020-01-16 10:16:44 följande:

    Frågan är helt ur kontext. Vilken lön hade du innan? Personalansvar? För hur många? Budgetansvar för både kostnader och intäkter? Hur stor budget?

    Vilken typ av verksamhet? Är det kvalificerade saker eller låglönebransch?


    tjänar under 40000. personalansvar för 6 personer. inget budgetansvar. inom finans. 
  • Sarah889

    Riktigt rutten lön för en tjänst med personalansvar. Jag är enhetschef på en statlig myndighet, förvisso med budgetansvar också, men tjänar 55+

  • Anonym (nybliven chef)
    Sarah889 skrev 2020-01-16 10:23:28 följande:

    Riktigt rutten lön för en tjänst med personalansvar. Jag är enhetschef på en statlig myndighet, förvisso med budgetansvar också, men tjänar 55+


    tack för konkret svar. vad var din ingångslön när du blev chef samt hur gammal var du?
  • Anonym (nybliven chef)
    Sarah889 skrev 2020-01-16 10:23:28 följande:

    Riktigt rutten lön för en tjänst med personalansvar. Jag är enhetschef på en statlig myndighet, förvisso med budgetansvar också, men tjänar 55+


    tack för konkret svar. vad var din ingångslön när du blev chef samt hur gammal var du?
Svar på tråden Lön som chef?