Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (nybliven chef)

Lön som chef?

jag har nyligen blivit befordrad till chef och fick en löneökning på 4 000:-. jag vet inte om jag är helt nöjd. hur mycket tjänar ni som är chefer och hur mycket ökade ni i lön av att bli chef? borde jag känna att jag borde förhandlat om lönen?

• Svar på tråden Lön som chef?
  • Anonym (R A)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 11:45:25 följande:
    gruppchef på en finansavdelning.
    Din roll låter mer som en teamledarroll.
  • Anonym (A)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 11:43:30 följande:
    jag är väldigt kompetent inom mitt område men då jag är ny i just chefsrollen så är jag såklart inte proffs på de bitarna ännu. man kan ju omöjligen kunna något man aldrig gjort. 
    Det jag menar är att du ställer en fråga som ingen kan svara på, eftersom du utelämnar all relevant info. Det finns inget yrke som heter chef, och där alla har ungefär samma lön, oavsett bransch, storlek på företag osv.

Och att du utelämnar denna info och tror att någon kan svara på din fråga, visar ju att du rent generellt inte verkar så kompetent. Du borde förstå att ingen kan svara. Att du kan ditt jobb får vi ju hoppas att du kan.
  • Kjell2

Om du jobbat i gruppen tidigare så är ett påslag om 4000 kr når du blir chefen inte ovanligt.

• Anonym (nybliven chef)
    Anonym (A) skrev 2020-01-16 11:47:38 följande:
    Det jag menar är att du ställer en fråga som ingen kan svara på, eftersom du utelämnar all relevant info. Det finns inget yrke som heter chef, och där alla har ungefär samma lön, oavsett bransch, storlek på företag osv.

Och att du utelämnar denna info och tror att någon kan svara på din fråga, visar ju att du rent generellt inte verkar så kompetent. Du borde förstå att ingen kan svara. Att du kan ditt jobb får vi ju hoppas att du kan.
    min fråga är ju vad andra med chefsbefattningar tjänar och hur mycket de ökade i lön av att gå upp till en chefsbefattning. självklart förstår jag att ingen kan svara på mitt specifika fall, därav är frågan ställd generellt till andra i chefsbefattningar.
  • Anonym (nybliven chef)
    Anonym (R A) skrev 2020-01-16 11:47:32 följande:
    Din roll låter mer som en teamledarroll.
    jag går från gruppledare till gruppchef.
  • Anonym (Stil)

Att du inte ens stavar meningar med stor bokstav känns oseriöst.

• Anonym (nybliven chef)
    Anonym (Stil) skrev 2020-01-16 12:18:25 följande:

Att du inte ens stavar meningar med stor bokstav känns oseriöst.

Men herregud. Vi är på Familjeliv, vad spelar det för roll om jag använder stor bokstav eller inte. Kan vi återgå till ämnet? 
  • Kjell2
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 12:11:04 följande:
    min fråga är ju vad andra med chefsbefattningar tjänar och hur mycket de ökade i lön av att gå upp till en chefsbefattning. självklart förstår jag att ingen kan svara på mitt specifika fall, därav är frågan ställd generellt till andra i chefsbefattningar.
    Är chef, fast lön på ca 55 000 kr/mån.

En av mina vänner är chef, ca 100 000 kr/mån.

• Anonym (S)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 12:11:04 följande:

Först: arbete inom produktion på fabriken - lön på 29000 som ny.

Sedan: projektledare på samma arbetsplats - ny lön på 35000.

Nu: chef för den nystartade produktionsavdelningen på samma arbersplats - ny lön på 55000.
  • Anonym (G)

Jag gick från 42 till 50 för några år sedan och blev chef för min grupp. Det var dock inte min grej alls så efter 2 plågsamma år av middle management squeeze bytte jag jobb. Med stor lättnad. Men det är en annan historia.

Svar på tråden Lön som chef?