Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Lön som chef?

Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 10:11:47 följande:

jag har nyligen blivit befordrad till chef och fick en löneökning på 4 000:-. jag vet inte om jag är helt nöjd. hur mycket tjänar ni som är chefer och hur mycket ökade ni i lön av att bli chef? borde jag känna att jag borde förhandlat om lönen?

Hur långt är ett snöre?

Det är skillnad på chef och chef. Känns ju konstigt att bli chef och inte förstå att man inte kan ställa en fråga som du gör.

• Anonym (A)

Ett tips, när du skriver, så använd stor bokstav när du börjar en mening.

• Anonym (A)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 10:20:34 följande:
    ja, jättekonstigt säkert. men jag är som sagt ny i det här. 
    Ny som chef, ja. Men du är väl vuxen och har jobbat ett antal år? Då borde du ju veta att det finns olika sorters chefer och att det finns olika branscher? En chef kan tjäna allt mellan 25 000 till hur mkt som helst.

Men det känns rimligt med  4 000 kr tycker jag med tanke på hur du formulerar dig här.
  • Anonym (A)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 11:18:22 följande:
    jag är 26 år. vad menar du med tanke på hur jag formulerar mig här?
    Du verkar ganska okunnig rent generellt.
  • Anonym (A)
    Anonym (nybliven chef) skrev 2020-01-16 11:43:30 följande:
    jag är väldigt kompetent inom mitt område men då jag är ny i just chefsrollen så är jag såklart inte proffs på de bitarna ännu. man kan ju omöjligen kunna något man aldrig gjort. 
    Det jag menar är att du ställer en fråga som ingen kan svara på, eftersom du utelämnar all relevant info. Det finns inget yrke som heter chef, och där alla har ungefär samma lön, oavsett bransch, storlek på företag osv.

Och att du utelämnar denna info och tror att någon kan svara på din fråga, visar ju att du rent generellt inte verkar så kompetent. Du borde förstå att ingen kan svara. Att du kan ditt jobb får vi ju hoppas att du kan.
Svar på tråden Lön som chef?