• Anonym (Hoppas ändå)

    Gravid, insättning av P-stav och annat

    Ja, nu är det som det är och allt har en mening. Satte in en P-stav och tog samtidigt ut min spiral. Tänkte mig inte för och hade sex 2,5 dag efter insättning samt 3,5 dag efter. Beräknande när jag hade min mens, jag var mitt upp i den optimala ägglossning när detta hände. Ska självklart ta ett test 3 veckor efter om min mens inte kommer. Är chansen/risken stor att jag är gravid? För helt ärligt när jag tänkt efter, jag hoppas på ett plus.

  • Svar på tråden Gravid, insättning av P-stav och annat
  • Johanna1986

    Brukar du ha ägglossning även om du hatt spiral då? I så fall e ju chansen som vid alla andra ägglossningar oskyddat. Ca:20%.

  • Anonym (Hoppas ändå)

    Det borde jag haft, var en kopparspiral.

  • Johanna1986
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-01-17 12:09:25 följande:

    Det borde jag haft, var en kopparspiral.


    Ok. Då har du ju som sagt ca 20% chans att va gravid. 14 dagar efter samlaget kan du då kolla med test om de va då du hade äl. Då borde du ha ett säkert resultat.
  • Anonym (Hoppas ändå)
    Johanna1986 skrev 2020-01-17 15:09:50 följande:

    Ok. Då har du ju som sagt ca 20% chans att va gravid. 14 dagar efter samlaget kan du då kolla med test om de va då du hade äl. Då borde du ha ett säkert resultat.


    Ok, tack. Ska testa då och kolla hur det ser ut. Märkligt hur man går från osäker och rädd till att hoppas på ett plus.
Svar på tråden Gravid, insättning av P-stav och annat