• Anonym (80 talet)

Hur såg ni ut på 80 talet?

Tja, hur såg ni ut på 80 talet, infoga gärna en bild. Själv så har jag tyvärr ingen bild men jag hade hockeyfrilla och jeans väst över svart t shirt ca 1983-1984. Det var min to go outfit

Hur såg ni ut?

• Svar på tråden Hur såg ni ut på 80 talet?
  • Anonym (eee)

Jag har en bild från gymnasiet där jag ser ut som Kylie, som hon såg ut på 80-talet. Tittar man på hela klassens foto ser ALLA tjejer ut så Flört

• Drottningen1970

Den klassiska permanenten och den stora luggen.

Vit blus knäppt upp i halsen med en brosch och en lammullströja över. Vid kjol med brett resårbälte i midjan.

• Anonym (Jag)

Jag var ett embryo sista kvartalet av 1989, räknas det?

• Anonym (Inte upplevt tyvärr)

Var tyvärr inte född då men önskar att jag hade fått uppleva det glada 80-talet.

• Anonym (eee)
    Anonym (Inte upplevt tyvärr) skrev 2020-01-17 21:23:58 följande:

Var tyvärr inte född då men önskar att jag hade fått uppleva det glada 80-talet.

Äsch, det är ingen större skillnad mot andra decennier, det är bara nån slags nostalgi efteråt. 
    Men bra musik var det 
  • Anonym (Anonyma)

Klädstil o frisyr var liknande vad jag har idag, eftersom jag aldrig gillade modet på 80-talet. Jag letade land o rike runt för att hitta slimmade kläder (inte oversized) utan axelvaddar, pastellfärger o skit.

Dock var jag mycket tunn och framförallt otränad. Inte så fint. Önskar jag hade hållit kroppen vältränad i min ungdom. Jag hade fått njuta av en killer body och mer energi. Men det förstod jag inte då tyvärr.

• Anonym
    Anonym (Anonyma) skrev 2020-01-18 09:15:56 följande:

Klädstil o frisyr var liknande vad jag har idag, eftersom jag aldrig gillade modet på 80-talet. Jag letade land o rike runt för att hitta slimmade kläder (inte oversized) utan axelvaddar, pastellfärger o skit.

Dock var jag mycket tunn och framförallt otränad. Inte så fint. Önskar jag hade hållit kroppen vältränad i min ungdom. Jag hade fått njuta av en killer body och mer energi. Men det förstod jag inte då tyvärr.

Så olika det kan vara, jag älskade detta mode och skulle bli glad om det kom tillbaka. Speciellt axelvaddar... Så snygga kavajer jag hade.
  • Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2020-01-18 09:21:02 följande:

Så olika det kan vara, jag älskade detta mode och skulle bli glad om det kom tillbaka. Speciellt axelvaddar... Så snygga kavajer jag hade.

Men om du älskar det så är det väl bara att tuta och köra?
  • Kjell2

Kortklippt, gröna kläder, mycket nitar, bälten och remmar, brunt och svart smink. Vi var ett stort gäng.

Svar på tråden Hur såg ni ut på 80 talet?