• Anonym (Why?)

Varför gillar inte män när kvinnor använder jeans?

Gäller inte alla män såklart då alla har olika smak men väldigt många. Jag har varit med om många män som sagt till mig att de vill att jag klär mig i leggings, mjukisbyxor eller kjol/klänning när jag träffar dom. Jag frågade varför och fick svaret att jeans är osmidigt och osexigt.

Så nu undrar jag varför ni män som tycker så tycker det? Jag själv kan inte förstå på vilket sätt det skulle vara osexigt/osmidigt...

• Svar på tråden Varför gillar inte män när kvinnor använder jeans?
  • Anonym (nope)

Aldrig har någon man sagt så till mig. Jag använder jeans ca 50% av tiden skulle jag tro. Du har nog råkat träffa på stolpskott som har fått för sig att jeans inte är "kvinnligt" 

• Anonym (Kim)

Varför träffar du ens män som har synpun åter på hur du klär dig? Du existerar väl inte för att behaga män?

• Anonym (Why?)
    Anonym (Kim) skrev 2020-01-18 11:37:33 följande:

Varför träffar du ens män som har synpun åter på hur du klär dig? Du existerar väl inte för att behaga män?

Visste inte att de skulle ha synpunkter på min klädsel. Så är väl en slump antar jag, men det är väldigt många män som haft synpunkter på det så därför frågar jag här. Jag tycker själv att jag passar i jeans.
  • Anonym (Jeans på kvinnor, en invändning)

Den enda invändningen mot jeans på kvinnor jag har är de där som verkar på modet igen (När var det sist? 80-talet? Är född -99 så det är inte så att jag kommer ihåg det) med hög midja som går till eller över naveln. Eller pösiga luftiga jeans. Ser störtlöjligt ut. Själv gillar jag jeans som är lågt skurna fast utan häng. De skall vara tighta och lågt skurna. Har flera sådana par, en del är shorts. Jag TROR detta var mode kring när jag föddes? -99?  

• Kramklubba

Beror på hur jeansen ser ut, slim fit strecht svarta eller vita är ju läckert när man ser den välsvarvade röven ordentligt. Man blir kåt, jum jum.

Mysbyxor går fetbort. Hade en tjej kommit med mysbyxor till första dejten hade jag kliat mig i huvudet och sagt att jag väntar på någon annan.

• Anonym (Jeanstjejen)

Haha, sjukaste jag hört?

Kanske några du träffat som tycker så för det är lättare att komma åt för att pilla på intima delar i kläderna du nämnde.

Min erfarenhet är att killar tycker jeans är snyggt och framhäver former fint. Min upplevelse är med andra ord tvärtom.

• Anonym (Why?)
    Anonym (Jeans på kvinnor, en invändning) skrev 2020-01-18 11:45:53 följande:

Den enda invändningen mot jeans på kvinnor jag har är de där som verkar på modet igen (När var det sist? 80-talet? Är född -99 så det är inte så att jag kommer ihåg det) med hög midja som går till eller över naveln. Eller pösiga luftiga jeans. Ser störtlöjligt ut. Själv gillar jag jeans som är lågt skurna fast utan häng. De skall vara tighta och lågt skurna. Har flera sådana par, en del är shorts. Jag TROR detta var mode kring när jag föddes? -99?  

Det är inte såna jeans jag har utan jeans som är moderna nu.
  • Anonym (kvinna)

Det är mycket mysigare att klappa min sambo på rumpan när han har mjukisar än när han har jeans. Jeansen har så mycket tjockt tyg och hårda sömmar som är i vägen.

• Anonym (Why?)
    Anonym (Jeans på kvinnor, en invändning) skrev 2020-01-18 11:45:53 följande:

Ungefär såna här jeans har jag, helt vanliga jeans mao.

• Anonym (Why?)
    Anonym (kvinna) skrev 2020-01-18 11:54:51 följande:

Det är mycket mysigare att klappa min sambo på rumpan när han har mjukisar än när han har jeans. Jeansen har så mycket tjockt tyg och hårda sömmar som är i vägen.

Jag frågade dock efter mäns åsikter.
Svar på tråden Varför gillar inte män när kvinnor använder jeans?