• Anonym (Why?)

Varför gillar inte män när kvinnor använder jeans?

Gäller inte alla män såklart då alla har olika smak men väldigt många. Jag har varit med om många män som sagt till mig att de vill att jag klär mig i leggings, mjukisbyxor eller kjol/klänning när jag träffar dom. Jag frågade varför och fick svaret att jeans är osmidigt och osexigt.

Så nu undrar jag varför ni män som tycker så tycker det? Jag själv kan inte förstå på vilket sätt det skulle vara osexigt/osmidigt...

• Svar på tråden Varför gillar inte män när kvinnor använder jeans?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Why?) skrev 2020-01-18 11:56:53 följande:
    Jag frågade dock efter mäns åsikter.

Eftersom jag, i likhet med alla män, är en människa tänkte jag att min syn på saken ändå kunde vara relevant. Att gilla att klappa på sin partners mjuka rumpa är knappast något könsbundet.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Why?) skrev 2020-01-18 11:44:30 följande:
    Visste inte att de skulle ha synpunkter på min klädsel. Så är väl en slump antar jag, men det är väldigt många män som haft synpunkter på det så därför frågar jag här. Jag tycker själv att jag passar i jeans.
    Ja, alltså jag tänker mer att vad är det för typ av män du träffar eftersom du dragit slutsatsen att "väldigt många män" inte gillar jeans. Så är det ju inte i verkligheten och att du råkat ut för så många är mer än anledning att fundera på vad det är för män du dras till eller som dras till dig. Att de liksom ens tycker sig ha rätt att yttra sig om vilken typ av byxor du ska ha på dig? Någon idiot kan ju vem som helst råka på men inte på den nivån som du verkar vara utsatt för. 
  • Anonym (Why?)
    Anonym (kvinna) skrev 2020-01-18 12:02:39 följande:

Eftersom jag, i likhet med alla män, är en människa tänkte jag att min syn på saken ändå kunde vara relevant. Att gilla att klappa på sin partners mjuka rumpa är knappast något könsbundet.

Män och kvinnor tänker annorlunda. Kvinnor brukar inte vilja klappa på mannens rumpa, brukar vara tvärtom. Kvinnans rumpa anses vara sexig, mäns rumpor är bara en rumpa, inget speciellt med den förutom att man skiter med den.
  • FtS70

Nu är jag kanske gammaldags, men så här gör jag: jag berömmer min partners kläder oavsett, de utstyrslar jag gillar extra mycket berömmer jag extra mycket. Att kritisera något för att det inte stämmer med min estetik vore galet, jag vill ju få henne att känna kärlek, tillit och trygghet, inte osäkerhet. När kritik måste ges i ett förhållande skall det gälla något viktigt, inte banaliteter som byxor.

• Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Why?) skrev 2020-01-18 12:10:56 följande:

Män och kvinnor tänker annorlunda. Kvinnor brukar inte vilja klappa på mannens rumpa, brukar vara tvärtom. Kvinnans rumpa anses vara sexig, mäns rumpor är bara en rumpa, inget speciellt med den förutom att man skiter med den.

Jag älskar att ta min man på rumpan. Tror det är många kvinnor som tar på sina mäns rumpor
  • Anonym (Fjantigt)

Min man gillar inte ?mom-jeans? och jeans a la Levi?s 501. Han gillar tajta jeans (typ slim fit) hög eller låg midja spelar ingen roll. Han avskyr mjukisbyxor på både kvinnor och män.

Däremot har han aldrig under våra 9 år sagt att jag inte får ha dessa klädesplagg? Några gånger har jag haft just 501:or och då har han alltid sagt att jag är jättefin. Man kan ju ha sina preferenser på vad man tycker är fint/fult men inte behöver man väl förändra andra för det? Äh, kör på med dina jeans du.

• Anonym (Why?)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-18 12:17:20 följande:

Jag älskar att ta min man på rumpan. Tror det är många kvinnor som tar på sina mäns rumpor

Då har du fel. Rumpa är inget manligt. Bröst och rumpa är kvinnliga former som anses sexigt. Det enda som anses manlig form är den de har mellan benen.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Why?) skrev 2020-01-18 12:20:47 följande:
    Då har du fel. Rumpa är inget manligt. Bröst och rumpa är kvinnliga former som anses sexigt. Det enda som anses manlig form är den de har mellan benen.

Att mäns och kvinnors rumpor ser lite olika ut betyder inte att bara den ena sorten kan vara snygg att se på och go att ta på. Skönheten ligger i betraktarens öga och som heterokvinna uppskattar jag breda axlar, smala höfter och en fast och välformad stuss.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (kvinna) skrev 2020-01-18 12:34:30 följande:

Att mäns och kvinnors rumpor ser lite olika ut betyder inte att bara den ena sorten kan vara snygg att se på och go att ta på. Skönheten ligger i betraktarens öga och som heterokvinna uppskattar jag breda axlar, smala höfter och en fast och välformad stuss.

Jag är också hetro och jag tycker att mäns rumpor är äckliga. Däremot gillar jag breda axlar och en stor k*k. Menmen man har olika smak.
  • sextiotalist
    Anonym (Why?) skrev 2020-01-18 12:20:47 följande:

Mäns rumpor kan visst vara både sexiga och manliga.

Att du inte tycker det är så, är helt ok. Men andra kan ha annan uppfattning.
Svar på tråden Varför gillar inte män när kvinnor använder jeans?