• Anonym (Hujedamig)

    Lämnar ni era barn i bilen om ni ska göra ett snabbt ärende och det inte är varmt eller iskallt?

    Om det inte är väldigt varmt eller kallt ute och ni t.ex. ska hämta ut ett paket, in på macken och handla något, hämta mat eller något annat ärende som tar typ max 5 min, tar ni med barnen ur bilen då eller lämnar ni dem där? Gör det någon skillnad om barnet sover eller är vaket? Hur gammalt är barnet/barnen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lämnar ni era barn i bilen om ni ska göra ett snabbt ärende och det inte är varmt eller iskallt?
  • Anonym (D)

    Ja, om han sover lämnar jag honom i bilen. Han är 5 månader.

  • Aamon

    Enbart någon min på macken eller liknande där jag SER bilen fortfarande. Absolut inte 5 min och inte heller om jag inte ser bilen, oavsett om barnet sover eller ej.

  • Orkide

    Aldrig utan vuxen i bilen. Barnen är 8,6 och 1. Ingen får vara kvar själv. Bor i Sthlm men lämnar aldrig oavsett vart vi är.

  • Anonym (...)

    Ja, när barnen var bebisar och sov gott, och ärendet tog max en minut, så har det hänt, och barnet har fortfarande sovit när jag återvänt. Numera är barnen 8 respektive 13 år och vill ofta vara kvar i bilen om jag ska ett snabbt ärende. Då låser vi bilen och sätter på radion. Gör självklart inte detta i solsken, men så här års går det bra.

  • Anonym (Hemma)

    Nej, inte nån av dom ute på samhället/stan. Däremot lämnar vi 3-åringen i bilen hemma på gården med dörren öppen om han råkat somna och vädret tillåter det. Här passerar inget folk och vi tittar till honom ofta.

  • Sasu

    har endast hänt en gång när jag skulle in och hämta en vara jag köpt från en tjej på facebook, tog max 3 minuter och dottern sov. Hon hade inte sovit på hela dagen så jag ville ju inte väcka henne. hon är 6 månader.

  • pyssel

    Nej det gjorde jag aldrig. Inte lämnat sovande ensam ute i vagn heller.


    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Lämnar ni era barn i bilen om ni ska göra ett snabbt ärende och det inte är varmt eller iskallt?