• Entusiastisk

    konstiga symptom efter avslut av minipiller.. Har så ont! Och hittar ingen info någonstans!?

    Hej!
    Jag har en dotter på snart 2 år.
    Hade lite foglossningskänningar(främre blygdbenet/symfys) under graviditeten men inget som hindrade min vardag men fick sluta knäböja och anpassa träningen lite men som sagt inget som gjorde ont i vardagen.
    Har inte haft några känningar efter förlossningen heller..
    Ammar fortfarande min dotter ca 4ggr/dygn tilläggas..


    Så.. Jag slutade ta mina minipiller(för att ev bli gravid med nr2 - men är mer "händer det så händer det") den 8/10-2019.
    Och en dag när jag bar min dotter i sele en dag i november fick jag en sån djävulsk smärta i främre blygdbenet så att benen vek sig, det kändes som att en kniv vred om vid varje steg..Jag trodde då jag kanske var gravid, vilket jag inte var och tänkte då att jag kanske bara överbelastat mig..
    Men sen har jag ca 1ggn/månaden eller ca va 25e dag under ca 3-7 dagar fått såå ont, jag har också under dessa dagar jätte(!!) mycket äl-flytningar(ursäkta info), och humöret är helt knas.. Smärtan i symfys har ökat varje gång i både intensitet och längd och även äl-flytningarna har ökat.. 

    VAD I HELA FRIDEN ÄR DETTA??? 

    En teori är att kroppen sprutar in så mycket hormoner(östrogen??) för att den försöker få igång ägglossningen men att jag har för högt prolaktin att det inte går och att den då försöker ännu mer??? Kan det vara så?
    Har någon annan hört/varit med om detta?


    Jag är väldigt aktiv och tränar, normalviktig, lever hälsosamt och är 31 år(om det är till någon nytta).
    Jag har bokat läkartid men så rädd att han bara kommer slå bort det, vad kan jag be om för att få veta vad detta är? någon som har någon annan teori?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-18 20:24
    Kan också tillägga att jag haft förhöjd puls(mellan 87-92 i vilopuls. Har normalt mellan 50-60) haft hjärtklappningar(men detta har minskat), lågt blodtryck(men är nog normalt en lågtryckare) och ökad törst för att nämna några fler symptom.
Svar på tråden konstiga symptom efter avslut av minipiller.. Har så ont! Och hittar ingen info någonstans!?