Inlägg från: Anonym (Ingen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen)

Du inser att gräset var inte grönare...

Ingen erfarenhet, men tänker att det nog är rätt vanligt att det blir så.

• Anonym (Ingen)
    Anonym (Mylle) skrev 2020-01-19 19:29:40 följande:

Samma här... var väldigt snabb med att döma otrogna fram till då jag själv inte kunde sluta tänka på min kollega. Vi båda hade familjer och var gifta men hade till sist sex. Hade han inte bytt jobb hade det antagligen fortsatt...

Hände det bara en gång?

Hur gick det med din partner Och familj efter det?
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Mylle) skrev 2020-01-19 19:29:40 följande:

Samma här... var väldigt snabb med att döma otrogna fram till då jag själv inte kunde sluta tänka på min kollega. Vi båda hade familjer och var gifta men hade till sist sex. Hade han inte bytt jobb hade det antagligen fortsatt...

Hände det bara en gång?

Hur gick det med din partner Och familj efter det?
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-10 17:25:57 följande:

Jag är en av dem som inte tror att otrohet behöver bero på att gräsmattan blivit en grusgrop. Ibland gör tillfället tjuven. Ibland är det annat som spelar in. Har läst vid ett antal tillfällen här på FL att det inte är män som inte får sex hemma som är otrogna, snarare är det tvärtom. Män som får sex kan mycket väl vara otrogna. Och jag tror samma gäller för kvinnor. Att man söker spänning. Då behöver inte gräset vara snustorrt. Det kan tvärtom vara riktigt frodigt. Ofta tror jag det handlar om bekräftelse. Bekräftelse på att man fortfarande är attraktiv. Beroende av vad man söker kan gräset vara grönare, men är det sällan så länge. En sexuell relation tar ofta tillslut ut sin rätt. Därför är otrohet egentligen inte smartaste valet - men likväl rätt vanligt.

Jag var idealist på området tills jag fyllde 40 och började förstå att livet är livet. När fan blir gammal blir han religiös.

Egentligen skulle det vara skönt om det fanns en mer avslappnad inställning till detta. Folk blir ju som rabiata för en kyss eller två. Då ska det separeras och ungar ska ha vv. Terapi och snack om en gång otrogen alltid otrogen. Herre gud! För ett par kyssar ska hela familjelivet raseras. Jag kan knappast kalla det proportionerligt. Sen ska folk hela tiden fram med sanningsserumet. Herre gud på det med. Som om vi talar sanning om alla andra aspekter av livet. Det gör vi inte kan jag lova. Vi undanhåller minst lika hemska sanningar. Men just detta då ska sanningen fram, fastän det finns 0 skäl till det. För då jäklar ska det ångras och krypas och ställas till svars.

Jag tror jag hade tyckt det var värre om han hade en massa sms-lån, kronofogden efter sig eller visade sig var en odugling i största allmänhet.

Samma sak gäller när folk pratar om att man ska kunna kontrollera sig när man är på fyllan. Haha! Tillåt mig skratta. Hela tanken med fylla är ju att fly och låta hämningarna och kontrollbehovet släppa. Bättre då att acceptera att sådan är människan, vi berusar oss av en orsak. Det är väl knappast så att de flesta är helt sig själva då.

Eller så är det så att alla rabiata moraltanter samlas just här på FL. Slappna av.

Berätta gärna din historia? Du var otrogen, blev påkommen och förlåten? Älskarinnan bröt du kontakten med och frugan slutade älta otroheten?
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-10 18:33:03 följande:

Jag har varit ihop med min man i 17 år, gifta i 10 och vi har två barn.

Fördomarna flödar ser jag...

Vi har inte ett öppet förhållande för den som undrar - men ett snedsteg - det har jag ingen nytta av att känna till. Om

Folk bara kunde slappna av lite.

Tror du din man haft snedsteg då?
Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...