Du inser att gräset var inte grönare...
Anonym (Yg) skrev 2020-01-22 10:01:22 följande:
Jag påstår inte att mitt ex var delaktig i mitt val att vara otrogen, det är som du säger att det var mitt idiotiska sätt att hantera situationen. Det jag menar är att det visst finns orsaker som gjorde att jag tog mitt beslut.Inte skulle jag varit otrogen om vi hade det bra mellan oss, det är ingen ursäkt men det är en förklaring. Stor skillnad där.
Att säga att det aldrig finns en orsak till att nån är otrogen är ju bara dumt.
Mitt ex kunde erkänna att vi behövde jobba på vårat förhållande ända fram till det kom fram att jag varit otrogen, då plötsligt hade vi inte haft några problem mellan oss. Jag förstår att man är förbannad, ledsen och t.o.m hämndlysten men att påstå, bara för att kasta hela hundhuvudet på den andra, att personen aldrig ens haft något att klaga på...men det är väl DERAS sätt att hantera situationen.
En nyfiken fråga bara, tycker du att det är lika illa att vara otrogen för att man mår dåligt i relationen som att vara det "for sports", så att säga, för att man tycker det ger en liten extra krydda till sexlivet?
Ja, oberoende varför...Finns det någon som helst anledning att vara i en relation om man inte kan visa den respekten att vara trogen, eller tala om hur man vill ha det i relationen?
Nyckelordet är respekt.