Smecker skrev 2020-02-02 16:39:17 följande:
Som sagt, risken finns med precis allt. Påpekar du precis alla risker som finns, alltid, för alla? Eller är det bara en grej när det gäller just otrohet som känns bra för dig? Bre på lite extra, och få en varm känsla i magen?
Nej, det är inte en lögn att säga att det finns en liten risk att sanningen kommer fram. Men det är inte riktigt så du brukar lägga fram det, eller hur? Man tappar så mycket trovärdighet när man far med osanningar, det hjälper inte direkt din sak.
Jag har ingen som helst aning, men att ljuga och överdriva känns väl inte så moget. Jag har inget till övers för otrohet, men det gör liksom ingen skillnad för de som väljer att vara otrogna, oavsett anledning. Jag kan absolut påpeka det omoraliska i det de gör, eller nämna att det finns alternativ, men till syvende och sist är det ju vuxna människor som lever sina liv som de vill.
Nej,inte alltid. Men visst kan jag påpeka att det finns risker med saker och ting.
Och det är ju av omtanke,i så fall.
Nej,det är inte för att få en varmare känsla i magen.
Utan för att det stör mig litegrann att otrogna många gånger är så säkra på att det aldrig kommer fram.
Man får känslan av att de inte bryr sig ett dugg om att de riskerar att såra andra med sina egoistiska handlingar.