Anonym (man) skrev 2020-02-03 17:01:30 följande:
Jaha, så vad betyder det i praktiken? Ska man låta folk göra som de vill mot andra för "ingen är prefekt"? Är du ok med att nån snor din plånbok för, ingen är ju perfekt? Är du ok med att din partner bedrar dig för vadå, du är ju inte perfekt du heller?.... jag tycker det är ett väldigt konstigt resonemang.
Det sista är även det ganska märkligt... för det du säger är att det är ok att lura folk så länge de inte vet om det.
Hur menar du med att låta folk göra som de vill mot andra? Tycker du är lite väl dramatisk. Om jag knullar med någon så är det en sak jag gör med en person, det är inte en handling som rör min man det allra minsta, och det är inte något jag gör mot> honom. Du och alla andra ska definitivt låta mig göra vad fan jag vill i det avseendet.
Jag är inte ok med att bli bedragen, men jag är ok med att folk inte är perfekta, ibland blir inte allt som förväntat, ibland gör människor saker som inte ens de själva tycker är fantastiskt bra. Jag är mer nyfiken på hur det blev så än av att rulla dem i tjära och fjädrar,
Tycker inte att just sexuell trohet är av någon vikt, det är nice att ligga. Det är härligt att bli förälskad också, betyder inte att jag älskar min man ett korn mindre att jag är förälskad i en annan, det betyder mest bara att jag är en gladare och mer följsam person till vardags. Och igen; jag är inte och har aldrig varit otrogen, jag bara tycker inte att det är hela världen. Begriper inte varför sexuell exklusivitet ska vara någon sorts kärleksförklaring.