Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Du inser att gräset var inte grönare...

Anonym (Ormen) skrev 2020-01-26 01:07:28 följande:
    Har helt klart det bästa och grönaste gräset hemma. Behöver inget mer gräs. 

Men ibland vill man känna sand mellan tårna, eller doppa fötterna i havet. Kan inte alltid gå omkring på gräs. 
    Ja det låter ju fint, men bolla det med din partner och se om hon håller med om det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Yg) skrev 2020-01-28 05:08:04 följande:
    Alla har betett sig som svin nån gång, skulle man tänka så så är är ingen av oss värd piss...eller gäller det bara mördare, våldtäktsmän, pedofiler och otrogna?
    Fast nu blandar du ihop saker, vi pratar om hur man beter sig mot andra inte om hur man bettet sig mot andra. Så visst, OM man ångrat sig och ger fan i att fortsätta bete sig som ett svin sig så bemöts man därefter. Om man däremot fortsätter bete sig som ett svin så får man acceptera att man kommer bemötas efter det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ormen) skrev 2020-01-28 02:27:51 följande:
    Varför? Vill ju inte såra henne såklart eftersom jag älskar henne 
    Sårar henne gör du genom det du gör inte genom vad du döljer.
    Ditt resonemang är lika befängt som att påstå att det är ok att ha cancer bara man inte vet det.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-29 09:53:40 följande:
    Nej, statistiskt sett så stämmer det inte. Tvärtom, skall man prata om vad som tenderar, så borde det heta "sanningen tenderar väldigt sällan att komma fram".
    Kan iof stämma, men man skulle kanske kunna säga att sanningen tenderar att komma fram betydligt oftare än vad många skulle vilja Flört

De flesta som är otrogna verkar intala sig själva att det aldrig någonsin kommer komma fram, det är ju grunden för att våga göra det. Och det är ju i sig en slags självlögn för man kan aldrig vara 100% säker på att de aldrig kommer komma fram för det är inte något man själv bestämmer över och behöver inte ske under tiden det pågår, det kan dröja 10 år. Så det man i praktiken gör är att man tar en kalkylerad risk med sin familj som kommer följa en så länge man är tillsammans. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-01-30 10:19:10 följande:
    Det är nog bara din moraliska önskedröm som du tror är en sanning. 

Jag har varit mycket otrogen, aldrig blivit påkommen och jag vet många vänner som har det likadant. Våra partners geggar ner sig i nymoraliska  amerikanska konservativa ideer, de håller på med vad som helst i livet (jobb, mobil, träning, hushåll) och slutar vara intresserade av sin partner.

Du skyller förstås att dessa sexointresserade inte har något eget ansvar utan det är deras partners fel att de sexointresserade inte har vårdat sin lust och sexualitet.

Otrohet är helt lagligt. Det var illa olagligt för många hundra år sedan, vill du gå tillbaka dit med vårt samhälle? Det är verkligen tröttsamt med nymoralism, så omodernt.
    Men kom igen... nog gör att jag kan hålla med om att otrohet inte alltid kommer fram. Men att sitta och påstå att din partner har någon som helst ansvar för att du väljer att bete dig som en gris är ju bara patetiskt.

Om du är missnöjd med ditt förhållande så har du många olika sätt att hantera ditt missnöje på. Om du själv VÄLJER att hantera det genom att bedra din partner så kan du fan inte sitta och skylla det på din partner. Vill du vara otrogen så fine, var det. men sitt förfan inte och skyll det på din partner.

Ja alla vet att otrohet är lagligt men det betyder INTE att det är ok, och det har inte ett skit med nymoralism att göra, Ännu en patetiskt jävla bortföklaring.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-31 10:15:28 följande:
    Fast det gäller ju rätt mycket här i livet. Många som kör bil har varit tvärsäkra på att de aldrig kommer förolyckas. Många som går utanför dörren har varit tvärsäkra på att [insert random händelse] aldrig kommer att inträffa. Liksom, vad är det ens att påpeka?
    Det stämmer, men skillnaden är kanske vems välmående man väljer att riskera. En person som är otrohet riskerar inte sitt eget välmående utan sin familjs. En person som kör bil själv kan säkert vara tvärsäker på att inte smälla, men om samma person kör omkring med ungarna i baksättet har personen andra förväntningar på sig vad gäller säkerhet.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-31 11:42:18 följande:
    Absolut, men oavsett vilka förväntningar man har på sig så gäller fortfarande att man inte kan vara tvärsäker på någonting alls, hur försiktig man än anser sig vara.

Det blir ju nästan en barnslig nivå på det hela.
    Jag håller som sagt med om det. Men jag tror att otrogna människor (egentligen alla människor som vill något de vet är fel) ljuger lite extra mycket för sig själva än den vanliga dagliga rationaliseringen vi alla gör.

Man ser ofta i trådar folk som är heeeelt bergsäkra på att de aldrig kommer åka dit trotts att många skriver vilka risker de tar, och riktigt så gör inte alla i vardagen. Om någon varnar för att det kan vara halt på vissa ställen så tar de flesta det lite lugnare och trycker inte gasen i botten och säger "nä det kommer aldrig hända mig". Framför allt inte om man har familjen i bilen  Det finns nyanser även i självbedrägeri.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-31 12:11:14 följande:
    Riskerna kan ju absolut vara värt att påpeka, men faktum kvarstår att de absolut flesta åker inte dit, precis som de absolut flesta inte förolyckas i trafiken. Jag tror helt enkelt att man inte vinner något på att ropa varg hela tiden, eller överdriva, eller ljuga själv.
    Håller med, men jag tror att vissa personen är mer benägna att ta risker än andra, det ser man även i trafiken. Vissa kör som idioter, men långt ifrån alla.

Men visst är det sant att man inte kan säga att den som kör som en idiot kommer smälla det vet man inte och många av de som kör som idioter orsakar ibland att andra smäller men klarar sig själva. Dock kan man nog säga att risken att en sån person smäller är högre än för de som kör lugnt.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-02-03 11:04:00 följande:
    Du. Folk som du brukar ge rådet att berätta så att partnern kan välja själv att lämna. Den bra kommunikation du pratar om fungerar bara så länge din partner tycker och känner som du, det gäller i väldigt många relationer. Det är fortfarande mindre risk att bli påkommen med otrohet än att bli ratad eller iallafall skada förtroendet genom att självmant berätta om sina avvikande känslor. Precis som du vill påpeka att det finns en liten risk att bli påkommen med otrohet vill jag gärna påpeka att den lilla risken är mindre än risken någon tar genom att berätta först. När min man var så där duktig och öppen som du vill att folk ska vara och berättade tyckte ALLA, inklusive parterapeuten att han var ett svin och jag borde lämna honom. Det är hur folk reagerar på att man berättar att man vill ligga med andra, och det vet nog du också.
    Jaha, så din lösning när två personer vill olika saker är att skita i att prata, göra som man vill i smyg och räkna med att inte bli påkommen?

Resonerar du så i alla sammanhang eller gäller det bara förhållanden?
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-02-03 12:05:59 följande:
    Du fattar verkligen inte va? För de flesta finns inget problem, annat än problemet med monogami. Hela problemet är verkligen enbart en vilja att träffa andra också, det finns inga andra problem att diskutera.

Med tanke på hur många som är otrogna så delar verkligen inte alla din uppfattning att det är bättre att gå skilda vägar, är det svårt för dig att ta in? När en person inte VILL separera, relationen är bra, de älskar sin partner och de vill inte ha sina barn bara varannan vecka; då är det ett bättre, säkrare val att vara otrogen än att berätta. För risken är rätt liten att det avslöjas, men stor att sanningen inte accepteras.

Sista meningen är sann! Den som försöker tex bota cancer med otrohet är ute och cyklar! Relationsproblem däremot har ofta lösts med lite otrohet.
    Det är snarare du som inte fattar. Problemet är inte och har aldrig varit monogami vs pollyamori, för det det finns väl ingen som tvingar folk att gå in i ett monogamt förhållande. Om man själv valt ett monogamt förhållande så kan man ju sen inte lägga skulden på monogami för att man själv inte klarar av att leva som man själv valt. Om man inte är monogam, varför väljer man ett monogamt förhållande?

Inga relationsproblem har någonsin löst med otrohet, för en lösning i ett förhållande är något som BÅDA är överens om. Du verkar ha en väldigt narcissistisk syn på förhållanden och tror att alla handlar om dig och vad du vill och då är det ju självklart att du har rätt att se till att få det du vill på vilket sätt som helst. 
Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...