• Kjell2

Panikar över första dejt!

Anonym (TS) skrev 2020-01-20 12:26:55 följande:
    Phew, tack då kan jag köpa med en flaska vin ändå kanske :) Fick tipset av en kompis att binda en rosett kring halsen så att det ser mer ut som en present som inte ska drickas under kvällen = undvika missförstånd. Kanske ska göra så!

Och oooh nej, jag har trampat i den fällan förut så kommer aldrig göra det igen!
    Vinflaska funkar utmärkt. Vill du, fundera lite på vad du vet om honom och köp något personligt kopplat till det, en bok, favoritgodiset, musik. Eller något du gjort själv, bröd, sylt t ex.

Vardagsmiddag - jeans och blus blir bra.

• Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-20 12:59:38 följande:
    Men åh, vilken bra idé..! Jag vet tyvärr inte så många detaljer än men jag är ju bra på att baka så kanske skulle göra något sådant.. Hmm...

Perfekt, då kör jag på den klädseln :) 
    Om du inte vet så många detaljer skulle tycker jag du ska vara försiktig med att åka hem till honom om ni aldrig träffats förut. Tyvärr finns det en del smart fula fiskar där ut.

Om du ändå tänker åka hem till honom göra några kollar.
    Ring till växel på hans företag och fråga efter honom, hör sen att röst mm stämmer
    Kolla företagets hemsida
    Skicka ett email till hans jobbmail
    Stämmer namnet med folkbokföringen på adressen?
    Se till att någon vet var du är och vem du ska träffa. Kom överens om att du ska höra av dig vid något klockslag och meddela att allt ok.
    Skulle någon " en hög chefsposition, mycket god ekonom" bo där?

• Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-20 14:17:15 följande:

Funderar starkt på att ta med en vinflaska och även något hembakat/hemmagjort. Tyvärr är det lite tidsbrist för mig, men framstår chokladbollar som cheesy? Och ska jag göra vanliga, eller dadelbollar? Han verkar vara hälsosam av sig och har nyligen gått ner 10 kg så det kanske framstår som okänsligt/oförskämt att ta med sig riktiga sötsaker? =P 

Har han jobbat med vikten skippa godis. Satsa hellre på någon delikatess, lufttorkad skinka, lagrad ost.

"När jag såg den här osten tänkte jag på dig och hur du uppskattar god mat. Sen sa det på systemet att det här vinet passar bra till ost. Hoppas du tycker om det"

• Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 06:06:56 följande:

Hjärnan har nu gått igång igen. Nu har vi bestämt tid, och det blir hos honom direkt han kommit hem från jobbet på kvällen. Oerhört svårt att avgöra vad vi ska "göra" men han hinner ju inte direkt laga middag innan jag kommer så nu förutsätter jag nästan att det inte blir det. Jag kände att det var alldeles för oförskämt och burdist att fråga om jag får mat ???????? Så då tänker jag att det kanske blir lite over The top att ha med hela presenten jag köpt (vin, kex, ostar, marmelad)? Kanske bara ska ta med vinet med en rosett om halsen (som min kompis menade signalerade att det då var en present, inte att vi skulle dricka den under kvällen)? Tankar på det? ????

Fråga om middag.
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 07:02:50 följande:

Känns så rättframt och sniket tycker jag! ???? Men det är klart, jag skulle ju kunna fråga lite försiktigt om jag ska komma hungrig....?

Säg något i stil med

Jag behöver få lite mat efter jobb. Ska vi inte ses på pub Hästen först och äta tillsammans.
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 08:00:47 följande:
    Hmm.. Kanske. Eller så slänger jag i mig en burksoppa nån timme innan så att jag står mig men kan ändå inte blir jättemätt. Jag menar, jag skulle ändå bli förvånad om jag inte blir bjuden på NÅT ätbart =P 
    Om du föreslår pub eller liknade kommer ju han svara något i stil med "Bra idé" eller "Nej, det behövs inte, jag tänkte fixa mat"

Om han är vettig och du ser hon som en möjlig man i ditt liv så bör ni kunna snacka om saker som middag.

• Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 16:33:31 följande:

Som vanligt läser folk in mycket mer här än vad som behövs. Jag har inget emot om det blir sex, tvärtom. Jag är inte den som är den. Om han tänker likadant så fine! Jag är inte lika stressad som bör jag skrev trådstarten, men som tidigare har påpekats så är det såhär jag funkar i de flesta lägen när det sätts lite press - jag tänker på alla detaljer och vill att allt ska vara perfekt. Och ja, jag tänker att han spelar i en annan liga men det innebär inte att jag redan är kär. Jag är snart 40 år och har varit med om en del i mitt liv jag med vilket har gjort mig både luttrad och klok. Frågorna handlade om vad jag skulle ha på mig och vad jag skulle ta med. Kläderna är redan avklarade, men presenten känns fortfarande inte lika solklar. Hoppas nu att folk kan hålla sig till temat och kanske sprida lite pepp istället för att klanka ner på min förmodade naivitet och att jag mest är dum i huvudet (underförstått).

Men ta med en flaska vin då - är nästan  aldrig fel. 
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 17:43:56 följande:

Ja ok då gör jag så. Kändes lite too much att komma med en hel korg med delikatesser plötsligt :pJag ber om ursäkt att jag röt ifrån så, då förstår jag. Tack för tipset, en flaska vin får det bli! :)

Vem har snackat om en hel korg?

Om du kan tänka dig gå hem till honom, ha sex och till och med ser honom som potentiell livspartner borde ett snack om mat gå att genomföra.
Svar på tråden Panikar över första dejt!