• kolibri

    Gravid och konstiga händelser

    Hej! Undrar mest om det är psyket som spökar eller om andra varit med om konstiga saker när man är gravid. Under första graviditeten så vaknade jag vid ett fåtal tillfällen av jag hörde någon gå på plastmattan barfota i vårt sovrum. Kändes som att någon ställde sig brevid mig. Trodde det var min man men när jag vaknade till (ofta i en dröm) så var det såklart ingen där och mannen låg och sov.

    Nu är jag gravid med andra barnet och samma händer igen, men vi bor nu i ett sovrum tvärs över korridoren. Härom natten hörde jag fotsteg vid min sida av sängen och när jag vaknar är ingen där. Inatt var det någon som gick i korridoren och ned för trappan. Vaknade plötsligt av det i en dröm och trodde det var dottern som kanske var ute och gick, men nej, det var ingen utanför.

    Håller jag på att bli knäpp eller är man sån här som gravid!? Haha! Någon med liknande upplevelser? Har alltså aldrig varit med om "något" förut utan bara nu som gravid.

  • Svar på tråden Gravid och konstiga händelser
  • Anonym (J)

    Det kallas för hypnogogna och hympnopompa hallucinationer. Jag upplevde det oftare när jag var gravid samt första tiden med barnen av all stress och sömnbrist.

  • kolibri

    Åh tack, nu har jag googlat det och precis så är det! Då spökar det inte mer än i mitt huvud ???? Hoppas hallucinationerna försvinner snart!!

Svar på tråden Gravid och konstiga händelser