• Anonym (ee)

Överlämning barn

Min mans ex var lite likadan även om hon väl inte krävde menyn precis. De hade en bok som de skrev i som de skickade med barnen när de var mindre. Min man skrev jättekort, kanske 2 meningar om det var något som skulle skickas med till dagis eller så medan hon hon skrev "i måndags bakade vi sockerkaka, i tisdags träffade vi mormor" osv - och så blev hon så besviken när inte han gjorde likadant. 
    Han vägrade dock att gå med på det här.

Så småningom blev det en vårdnadstvist där han fick vårdnaden och boendet och de bara träffade mamman varannan helg. Då hade barnen hunnit bli lite äldre så min man tyckte att de kan själva berätta för henne om de gjort nåt kul mm, men hon tog tom upp i rätten att hon ville ha ett veckobrev för att hon inte tyckte att han informerade tillräckligt. Rätten sa då att visst kan ni ha ett veckobrev, men INTE med sånt som hon menade. Här skulle enbart saker som var viktiga stå, tex ändrade tider för träning, om någon blivit sjuk osv. Hon har motvilligt fått acceptera. 

• Anonym (ee)
    Anonym (Karin) skrev 2020-01-21 08:54:27 följande:

Tack för era svar! Visst är det inte ok det hon kräver veta om allt i minsta detalj. Så trött på detta.

De har barnet ca var tredje dag schema så dessa mejl blir ju var och varannan dag med klagomål på allt.

De kanske också ska ha ett veckomejl, eller ett mejl dagen innan barnet ska dit. 
Svar på tråden Överlämning barn