• Pau123

    När kan jag ta ett graviditetstest om jag inte vet BIM

    Hej! Jag fick positivt ägglossningstest för cirka en vecka sedan och skulle gissa att jag är på ÄL+6 idag. Jag har ingen regelbunden mens så jag vet inte när jag kommer ha BIM. När kan jag ta ett graviditetstest som med säkra resultat visar om jag är gravid eller inte?

  • Svar på tråden När kan jag ta ett graviditetstest om jag inte vet BIM
  • Anonym (Jag med)

    Vill också veta detta, gjorde ett test idag 1 vecka och 6 dagar efter oskyddat samlag där jag borde haft ägglossning. Det var negativt, kan det bli ett plus? (ledsen TS, ville inte kapa din tråd, är bara i precis samma situation men oregelbunden mens osv)

  • Lillaräkan1919

    Det vanligaste är att man har 14 dagar från ägglossning till mens så 14-21 dagar efter ägglossning brukar man plussa om man är gravid. Har man oregelbunden mens så är de ju oftast oregelbunden ägglossning. Vänta nån vecka till å ta ett test då! Lycka till å uppdatera gärna :)

  • Pau123
    Anonym (Jag med) skrev 2020-01-22 11:15:28 följande:

    Vill också veta detta, gjorde ett test idag 1 vecka och 6 dagar efter oskyddat samlag där jag borde haft ägglossning. Det var negativt, kan det bli ett plus? (ledsen TS, ville inte kapa din tråd, är bara i precis samma situation men oregelbunden mens osv)


    Det är ingen fara! Det är bara bra om du också undrar, då känner man sig inte så ensam :)
  • Pau123
    Lillaräkan1919 skrev 2020-01-22 11:26:04 följande:

    Det vanligaste är att man har 14 dagar från ägglossning till mens så 14-21 dagar efter ägglossning brukar man plussa om man är gravid. Har man oregelbunden mens så är de ju oftast oregelbunden ägglossning. Vänta nån vecka till å ta ett test då! Lycka till å uppdatera gärna :)


    Tack för svar, då ska jag försöka hålla ut någon vecka till innan jag testar. Ska försöka komma ihåg att uppdatera! :)
  • Pau123

    Det visade sig att jag är gravid, med tvillingar dessutom. Plussade tydligt på äl+13. Är just nu i vecka 8 så allt kan hända. :)

  • nattispattis16

    Hej. Jag är ny här.

    Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden ????

    Men är så fundersam.

    Den 16 jan tog jag ut min pstav.

    Och fick mens 2-7 feb

    Hade ägglossning 14-15 feb.

    Min mens är beräknad nu på fredag.

    Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

    Dagar innan den väl kommer.

    Men inte fått några såna känningar än,

    Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

    Kan jag vara gravid tro?

    Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

    Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

    Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

    Tack på förhand

  • Pau123

    De va med dom testen jag plussade på äl+14. Prova att ta ett test efter fredag så får du ett mer tillförlitligt svar! :)

  • Fulkultur
    Pau123 skrev 2020-02-24 14:45:20 följande:

    Det visade sig att jag är gravid, med tvillingar dessutom. Plussade tydligt på äl+13. Är just nu i vecka 8 så allt kan hända. :)


    Grattis!!
  • Lillaräkan1919
    Pau123 skrev 2020-02-24 14:45:20 följande:

    Det visade sig att jag är gravid, med tvillingar dessutom. Plussade tydligt på äl+13. Är just nu i vecka 8 så allt kan hända. :)


    Wow grattis va häftigt :)
  • Tigu
    Pau123 skrev 2020-02-24 14:45:20 följande:

    Det visade sig att jag är gravid, med tvillingar dessutom. Plussade tydligt på äl+13. Är just nu i vecka 8 så allt kan hända. :)


    Hade du några symptom??
  • Pau123
    Tigu skrev 2020-03-07 08:35:17 följande:

    Hade du några symptom??


    Jag fick röd/lila bristningar i ljumsken som inte varit där tidigare (jättemärkligt). Detta misstänkte jag berodde på hormoner så jag tog ett test dagen efter som visade positivt. Några andra symtom hade jag inte mer än en känsla. :)
  • Beengaah91

    Hej!

    Tänkte kika om nån vet när man ska testa när man inte vet när mensen ska komma... Enligt min app så skulle den kommit den 4e mars men de har den inte gjort. Fick lite rosa/rött på pappret när jag gick på toan på natten mellan 15-16e mars. Men har inte vart något mer... Men typ känt mig lite "tung" där man har mensvärken annars. Vet inte vad det kan vara. Någon som vet va detta kan vara? :)

  • Lillaräkan1919
    Beengaah91 skrev 2020-03-17 18:03:17 följande:

    Hej!

    Tänkte kika om nån vet när man ska testa när man inte vet när mensen ska komma... Enligt min app så skulle den kommit den 4e mars men de har den inte gjort. Fick lite rosa/rött på pappret när jag gick på toan på natten mellan 15-16e mars. Men har inte vart något mer... Men typ känt mig lite "tung" där man har mensvärken annars. Vet inte vad det kan vara. Någon som vet va detta kan vara? :)


    Vet du när du hade ägglossning? Isf kommer mensen ca 14 dagar efter. Man har oregelbunden ägglossning vid oregelbunden mens förklarade min barnmorska :)
Svar på tråden När kan jag ta ett graviditetstest om jag inte vet BIM