• Anonym (Kejsarfödsel)

    Vaginal eller snitt

    Alltså ni som fött både med vaginalt och med kejsarfödsel, är det skillnad på hur ni ?bondade? med barnen och hur ni kände för dem sen? Ska göra kejsarsnitt och läst om ?svagare moderskänslor? och annat sånt... och undrar.

    Det kanske bara är trams?

  • Svar på tråden Vaginal eller snitt
  • Anonym (Hmm)

    Kom den in i fittan så ska den ut ur fittan!!!!!!!!
    Generationer före dig harfött vaginalt!
    Har två barn och sett fittan vändas ut o in vid födsel.
    Stoppa tebax och vila lite så funkar den nog igen ska du se.
    Inte vackert alls men - man får underbara barn!!!!
    t

  • Anonym (Snittsan)

    Det måste ju vara påhitt?! Jag har iofs bara fött med kejsarsnitt (2 gånger) men vi har absolut inte haft några problem med anknytningen. Den kommer ju efteråt tänker jag, inte under själva utdrivningen :) under amning och bärsjalsbärande är vi iaf tighta så in i norden, trots kirurgisk förlossning..

  • Limajo
    Anonym (Kejsarfödsel) skrev 2020-01-22 21:56:23 följande:

    Alltså ni som fött både med vaginalt och med kejsarfödsel, är det skillnad på hur ni ?bondade? med barnen och hur ni kände för dem sen? Ska göra kejsarsnitt och läst om ?svagare moderskänslor? och annat sånt... och undrar.

    Det kanske bara är trams?


    Bara trams. I alla fall enligt min erfarenhet. :) Det var lite jobbigare första veckan med barnet som föddes med snitt pga trasslig amning (plus att han var mitt första barn så allt var ju nytt!) men känslorna fanns där direkt, precis som för barn två som föddes den vanliga vägen.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (53) skrev 2020-01-22 22:23:29 följande:
    Du verkar ju stabil o rolig på fester. Synd att du redan har barn, tänkte tipsa om att inte skaffa annars. Vissa gener vill man inte avla vidare på
    Sorry - generna är redan vidare på två barn.
    De är rent o klar fungerande människor med empati och 
    känslor trots sin ålder.
    Dessutom . jag är tyvärr ett rätt uppskattat inslag på fester, helt rätt av dig!.
    Är öppen och social och upplevs som en "trevlig kille"
    Mina barn är  ....min dotter 24 är högfungerande och min son, 14 är iintresserad av att bli bilmekaniker.
    Du är rätt sugen på mina gener nu va??
  • Orkide

    Första vaginalt.

    Andra barnet kejsarsnitt (akut). Fick alla känslor för barnet som vanligt inget konstigt men jag sörjde att inte fött föda vaginalt då det är något väldigt magiskt över det hela även om det gör hemskt ont.

    Men sörjde det så mycket att det blev en trea med vaginal förlossning

  • Orkide

    Första vaginalt.

    Andra barnet kejsarsnitt (akut). Fick alla känslor för barnet som vanligt inget konstigt men jag sörjde att inte fött föda vaginalt då det är något väldigt magiskt över det hela även om det gör hemskt ont.

    Men sörjde det så mycket att det blev en trea med vaginal förlossning

  • Anonym (mmm)
    Anonym (Kejsarfödsel) skrev 2020-01-22 21:56:23 följande:

    Alltså ni som fött både med vaginalt och med kejsarfödsel, är det skillnad på hur ni ?bondade? med barnen och hur ni kände för dem sen? Ska göra kejsarsnitt och läst om ?svagare moderskänslor? och annat sånt... och undrar.

    Det kanske bara är trams?


    För mig kändes det nästan tvärtom: Första barnet var en besvärlig förlossning och till slut snitt och jag var så överlycklig när allt var över och jag verkligen var så glad över att äntligen ha barnet hos mig.
    Mitt andra barn föddes naturligt, ingen dramatik alls och först var det nästan som att jag inte fattade att jag skulle ha honom hos mig (kroppsvärme, närhet och allt det där) för allt hade ju gått så bra. Han låg och sov en stund i sin säng bredvid mig, tills en sköterska sa åt mig att han mådde bättre av att få sova på mig. Då gjorde jag så och då först kände jag nog samma känsla som med första. 

    Sedan märkte jag absolut ingen skillnad alls med något av barnen. Jag fick starka känslor för båda. 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-01-22 22:15:08 följande:

    Kom den in i fittan så ska den ut ur fittan!!!!!!!!
    Generationer före dig harfött vaginalt!
    Har två barn och sett fittan vändas ut o in vid födsel.
    Stoppa tebax och vila lite så funkar den nog igen ska du se.
    Inte vackert alls men - man får underbara barn!!!!
    t


    Förlåt men varför så plumt språk? Måste man låta som en troglodyt när man diskuterar? 
  • sextiotalist
    Anonym (Hmm) skrev 2020-01-22 22:15:08 följande:

    Kom den in i fittan så ska den ut ur fittan!!!!!!!!

    Generationer före dig harfött vaginalt!

    Har två barn och sett fittan vändas ut o in vid födsel.

    Stoppa tebax och vila lite så funkar den nog igen ska du se.

    Inte vackert alls men - man får underbara barn!!!!

    t


    Och så är det många som dött på vägen
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-01-22 22:15:08 följande:

    Kom den in i fittan så ska den ut ur fittan!!!!!!!!
    Generationer före dig harfött vaginalt!
    Har två barn och sett fittan vändas ut o in vid födsel.
    Stoppa tebax och vila lite så funkar den nog igen ska du se.
    Inte vackert alls men - man får underbara barn!!!!
    t


    Mitt första barn hade dött (och troligen jag också) om de inte hade gjort snitt. Du är bara fånig. 
  • Anonym (Kejsarfödsel)
    Limajo skrev 2020-01-22 22:22:56 följande:

    Bara trams. I alla fall enligt min erfarenhet. :) Det var lite jobbigare första veckan med barnet som föddes med snitt pga trasslig amning (plus att han var mitt första barn så allt var ju nytt!) men känslorna fanns där direkt, precis som för barn två som föddes den vanliga vägen.


    Det var såna här svar jag var ute efter, svar från de som fött på bägge sätten! Tack.
  • Anonym (Kejsarfödsel)
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-23 09:07:06 följande:

    För mig kändes det nästan tvärtom: Första barnet var en besvärlig förlossning och till slut snitt och jag var så överlycklig när allt var över och jag verkligen var så glad över att äntligen ha barnet hos mig.

    Mitt andra barn föddes naturligt, ingen dramatik alls och först var det nästan som att jag inte fattade att jag skulle ha honom hos mig (kroppsvärme, närhet och allt det där) för allt hade ju gått så bra. Han låg och sov en stund i sin säng bredvid mig, tills en sköterska sa åt mig att han mådde bättre av att få sova på mig. Då gjorde jag så och då först kände jag nog samma känsla som med första. 

    Sedan märkte jag absolut ingen skillnad alls med något av barnen. Jag fick starka känslor för båda. 


    Tack för ditt svar! Ja jag tänker också lite så, det måste bero på annat än själva förlossningssättet!
  • Anonym (.)

    Jag tänker att huvudsaken är att barnet kommer ut välmående, det är samma barn som man kommer älska lika mycket trots hur den kom ut ur magen

Svar på tråden Vaginal eller snitt