• Luthiens

    Hur ofta hade ni sex runt äl när ni blev gravida?

    Hallå!

    Som frågan lyder, hur såg månaden ut för er när ni plussade? Sex varje dag i 10 dagar? Varannan dag? Fick ni till det tre dagar innan ägglossning?

    Denna månad blev det tyvärr bara två tillfällen, 7 och 11 Jan med ägglossning nånstans runt där så det känns tyvärr inte så hoppfullt.

  • Svar på tråden Hur ofta hade ni sex runt äl när ni blev gravida?
  • Undrandee
    Luthiens skrev 2020-01-23 22:41:38 följande:

    Hallå!

    Som frågan lyder, hur såg månaden ut för er när ni plussade? Sex varje dag i 10 dagar? Varannan dag? Fick ni till det tre dagar innan ägglossning?

    Denna månad blev det tyvärr bara två tillfällen, 7 och 11 Jan med ägglossning nånstans runt där så det känns tyvärr inte så hoppfullt.


    Ja... asså jag fick positivt ÄL test igår, äntligen, efter ett utomkveds och ett fördröjt missfall förra året... MEN, Mannen har somnat 2 kvällar i rad... igår och idag... hade sex senast den 21 . känns kört.. känner mig skit ledsen :(
  • ThreeCherries

    Med ettan, tre dagar före äl. Tvåan, på äl. Trean, två eller tre dagar före äl. Är min gissning alltså, vi gissar ju när vi har äl, ofta har vi rätt, men någon säker vetenskap är det inte. Hade en gång en irriterande fertilitetsläkare mansplaina mig med orden "enda riktiga bevis man har att äl skett är graviditet". Resten är gissning och antagande. Skit, vart OT nu, sorry.

  • Ela90

    den gången jag faktiskt blev gravid så hade vi sex 3 dagar samt 2 dagar innan ägglossning och 1 gång två dagar efter ägglossning. Om jag nu hade ägglossning exakt den dagen jag tror det var!

  • Ela90

    Jag trodde också att det var kört den månaden då vi hade sex ett par dar innan ägglossning samt efter och missade ägglossningsdagen samt dan innan/efter.. men vips så plussa jag.

  • Undrandee
    Ela90 skrev 2020-01-24 07:04:40 följande:

    den gången jag faktiskt blev gravid så hade vi sex 3 dagar samt 2 dagar innan ägglossning och 1 gång två dagar efter ägglossning. Om jag nu hade ägglossning exakt den dagen jag tror det var!


    Verkligen? Jag sitter just nu och deppar lite då jag fick fast glad gubbe på CB ÄL test den 22 men har bara haft sex den 21 denna "ÄL-period"...

    Kanske finns en gnutta hopp då ändå
  • Let it Rain

    En gång (2 dgr innan ÄL)

    En gång (3 dgr innan ÄL)

    Två ggr (2 dgr innan ÄL)

    Har alltså tre barn och vet exakt när ÄL ägde rum pga testat med monitor samt har tydliga känningar.

Svar på tråden Hur ofta hade ni sex runt äl när ni blev gravida?