• Curious2

    Verklig åldersskillnad

    Vad tycker ni är en okej åldersskillnad på ett par som har sex eller en kk relation.

    Han 45 hon 25

    Hon 45 han 25.

    Finns det många kvinnor och män som gillar, tänder på att ha sex med någon som är mycket yngre eller äldre

  • Svar på tråden Verklig åldersskillnad
  • Anonym (g.l)

    Åldersskillnaden är inte problemet här, omoralen i att ha en kk-relation är det. Min make är mer än 20 år äldre än mig. Åldersskillnaden har aldrig varit ett problem i vårt äktenskap.

  • Anonym (Kluven)

    Så länge båda är vuxna och singel så är det bara att köra tycker jag. Men samtidigt skulle jag reagera mer om det vore 18 och 45 oavsett kön. Och då är man ju vuxen juridiskt sett. Så lite kluven inför vad jag tycker där. Det finns nämligen en bekant till mig som är närmare 40 och som typ bara söker sig till 18-åringar. Vilket känns lite äckligt, just att det nästan är satt i system. Detta är dock inget jag sett själv, men har hört genom dennes vänner. Men om det skulle uppstå verkliga känslor mellan personer med denna åldersskillnad och inte bara vara satt i system att ligga med 18- åringar, så skulle jag nog vara mer öppensinnad.

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (g.l) skrev 2020-01-25 08:11:29 följande:

    Åldersskillnaden är inte problemet här, omoralen i att ha en kk-relation är det. Min make är mer än 20 år äldre än mig. Åldersskillnaden har aldrig varit ett problem i vårt äktenskap.


    Ja men som denna situation ser jag inget fel i. Det är just moralen i mitt exempel ovan. Att den äldre personen systematiskt söker sig till 18- åringar för att ligga. :/
  • Anonym (*)

    Om båda är över 25, normalbegåvade och någorlunda mentalt friska så är det upp till dem själva att avgöra om deras åldersskillnad är ett hinder. Men går man längre ner i åldrarna, i synnerhet när det gäller personer i tonåren som kanske inte ens är myndiga eller ens byxmyndiga, då kan det faktum att den ena är mer vuxen än den andra innebära problem.

Svar på tråden Verklig åldersskillnad