• Anonym (TS)

Varför "ghosta" efter 3 dejter IRL?

Träffade en kille via en nätdejtingsida och vi hördes då av några gånger per dag i ca 2 veckor innan vi sågs på en fika på stan.

Båda ville ses igen och vi fortsatte höras av varje dag och bestämde att han skulle komma hem till mig veckan efter. Han kom hem till mig. Vi kollade film och pratade. Vi höll om varandra när vi kollade film men hade inte sex.

Vi fortsatte höras av varje dag och bestämde att vi skulle gå ut och äta veckan efter. Vi gick ut och åt på en resturang men jag märkte att han var lite tillbakadragen.

Han hade tidigare frågat om vi skulle ta någon öl för då skulle han lämna bilen hemma. Jag svarade då: Visst vi kan ta någon öl till maten och sen kanske gå till någon pub.

Blir lite förvånad att han beställer vatten till middagen men frågar inte om det. Vi står ute på gatan utanför restaurangen och han verkar stressad att vilja skiljas åt. Jag hade tänkt föreslå att han kunde ha följt med hem till mig men känner att det inte är läge.

Vi skiljs åt och när jag kommer hem så tackar jag för en trevlig kväll. Jag ser att han läser det men svarar inte.

Jag hör inget ifrån honom och väntar 3 dagar innan jag skickar ett: Läget? :)

Han läser det men inge svar. Igår var det 1 vecka sen vi var ut på middag och skickade i måndags senaste meddelandet.

Han har uppgett tidigare att han var ute efter något seriöst. Tycket man kan höra av sig och säga att man inte är intresserad eller att det hänt något som gjort att man inte har tid eller orkar dejta eller att man träffat någon annan.

Vad ska jag göra om han hör av sig igen?

Låsas som ingenting eller påpeka att jag föredrar att få ett meddelande om orsak till att det blir helt tyst?

• Svar på tråden Varför "ghosta" efter 3 dejter IRL?
  • Anonym (Kvinna 40 plus)

Är inget jag hade accepterat så jag hade sagt att tåget redan gått.

• Anonym (Maja)

Jag har erfarenheten att om män är intresserade så hör de av sig direkt efter dejt, och smsar direkt tillbaka om de blir kontaktade. Så troligtvis är han tyvärr inte intresserad, är vad jag tror. Skit i honom helt enkelt, du har många andra att träffa.

Hör han däremot mot förmodan av sig, så tycker jag du kan bemöta han på samma nonchalanta sätt. Tänk då på att antagligen har han den stilen mot tjejer och kommer fortsätta hålla på så- dvs höra av sig när det passar Honom.

• Anonym (TS)
    Anonym (Maja) skrev 2020-01-25 10:13:50 följande:

Jag har erfarenheten att om män är intresserade så hör de av sig direkt efter dejt, och smsar direkt tillbaka om de blir kontaktade. Så troligtvis är han tyvärr inte intresserad, är vad jag tror. Skit i honom helt enkelt, du har många andra att träffa.

Hör han däremot mot förmodan av sig, så tycker jag du kan bemöta han på samma nonchalanta sätt. Tänk då på att antagligen har han den stilen mot tjejer och kommer fortsätta hålla på så- dvs höra av sig när det passar Honom.

Pratade med en tjejkompis och hon tyckte att jag gjorde bort mig som inte bjöd hem honom efter middagen men jag märkte ju på honom att han ville iväg så fort som möjligt plus att han var väldigt fåordig och sluten under middagen då han tidigare gånger varit pratsam och ställt frågor osv.

Får se om han hör av sig igen. Hoppas inte för då slipper jag ignorera honom.
  • Anonym (Ne)

Ne du har inte gjort bort dig på något sätt, han är helt enkelt inte intresserad, är en man tillräckligt intresserad så kan man som tjej inte göra bort sig. Gå vidare med någon av de alla andra killarna som du har kontakt med via dejtingsidan

• pyssel

Du har inte gjort bort dig. Bara glöm och rikta ditt intresse åt annat håll. Det var troligtvis någon som kontaktade honom innan eller under er middag. Svara inte eller avböj om han tar ny kontakt.

#inteensamaldrigglömd
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ne) skrev 2020-01-25 11:21:10 följande:

Ne du har inte gjort bort dig på något sätt, han är helt enkelt inte intresserad, är en man tillräckligt intresserad så kan man som tjej inte göra bort sig. Gå vidare med någon av de alla andra killarna som du har kontakt med via dejtingsidan

Ja jag får fortsätta prata med andra jag haft kontakt med. Har dock inte varit så aktiv på sidan på ca 3 veckor då jag bestämde att ses för en 2:a dejt med killen jag skrev om.
  • Anonym (T)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 10:51:04 följande:

Pratade med en tjejkompis och hon tyckte att jag gjorde bort mig som inte bjöd hem honom efter middagen men jag märkte ju på honom att han ville iväg så fort som möjligt plus att han var väldigt fåordig och sluten under middagen då han tidigare gånger varit pratsam och ställt frågor osv.

Får se om han hör av sig igen. Hoppas inte för då slipper jag ignorera honom.

Märklig kommentar. Det är snarare bra att göra så i början för det visar ju om han är seriöst intresserad eller bara ute efter sex.

Det är omöjligt att veta varför någon beter sig som han men det säger ändå något om honom som person. Han är feg och saknar hyfs. Det kostar inget att skicka ett mess om att man inte är intresserad. Glöm honom och gå vidare.
  • Anonym (Ne)

Hur gammal är du ts? Påminner om när jag var yngre och dejtade. Idag går jag vidare direkt om dejten inte visar något gensvar, vill inte slösa någon tid på oseriösa dejtare eller män som inte är tillräckligt intresserade. Och sen är det helt onödigt att försöka analysera en annan persons beteende, du har ingen aning om varför han betedde sig som han gjorde och det är heller inget du ska lägga någon energi vid. Skaka av dig honom, håll huvudet högt och gå vidare och dejta andra.

• Anonym (Ne)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 11:37:21 följande:

Ja jag får fortsätta prata med andra jag haft kontakt med. Har dock inte varit så aktiv på sidan på ca 3 veckor då jag bestämde att ses för en 2:a dejt med killen jag skrev om.

En andra dejt är ingenting, jag har bestämt 2:a-dejter med killar, men är fortfarande aktiv på dejtingsidan. Jag tycker det är först man börjar vara intim med någon det är mer allvar, och då bör man kanske inte ha kontakt med andra/dejt andra.
  • Anonym (karin)

Klart att du inte gjort bort dig! Och OM du hade gjort det så har i så fall HAN gjort bort sig LIKA MYCKET genom att sända ut "slutna signaler" - allt ansvar kan inte i er situation falla på en person och han var lika delaktig i erat möte. Och OM du hade gjort bort dig och hans respons är att ignorera dina meddelanden - vad säger det om honom? Orkar du med en så osäker och snarstucken person som istället för att kommunicera bemöter dig genom att vara tyst? 

Vet att det är vanligt med ghosting, och vet att vissa tycker att det är okej och att ingen är  "skyldig en ett avslut" - men är en av dem som tycker att man faktiskt ska återkoppla och ha så pass mycket respekt för den andra att man kan kosta på sig ett vänligt tack, men nej tack och därmed inte slösa med mottagarens tid. 

Svar på tråden Varför "ghosta" efter 3 dejter IRL?