Varför "ghosta" efter 3 dejter IRL?
Träffade en kille via en nätdejtingsida och vi hördes då av några gånger per dag i ca 2 veckor innan vi sågs på en fika på stan.
Båda ville ses igen och vi fortsatte höras av varje dag och bestämde att han skulle komma hem till mig veckan efter. Han kom hem till mig. Vi kollade film och pratade. Vi höll om varandra när vi kollade film men hade inte sex.
Vi fortsatte höras av varje dag och bestämde att vi skulle gå ut och äta veckan efter. Vi gick ut och åt på en resturang men jag märkte att han var lite tillbakadragen.
Han hade tidigare frågat om vi skulle ta någon öl för då skulle han lämna bilen hemma. Jag svarade då: Visst vi kan ta någon öl till maten och sen kanske gå till någon pub.
Blir lite förvånad att han beställer vatten till middagen men frågar inte om det. Vi står ute på gatan utanför restaurangen och han verkar stressad att vilja skiljas åt. Jag hade tänkt föreslå att han kunde ha följt med hem till mig men känner att det inte är läge.
Vi skiljs åt och när jag kommer hem så tackar jag för en trevlig kväll. Jag ser att han läser det men svarar inte.
Jag hör inget ifrån honom och väntar 3 dagar innan jag skickar ett: Läget? :)
Han läser det men inge svar. Igår var det 1 vecka sen vi var ut på middag och skickade i måndags senaste meddelandet.
Han har uppgett tidigare att han var ute efter något seriöst. Tycket man kan höra av sig och säga att man inte är intresserad eller att det hänt något som gjort att man inte har tid eller orkar dejta eller att man träffat någon annan.
Vad ska jag göra om han hör av sig igen?
Låsas som ingenting eller påpeka att jag föredrar att få ett meddelande om orsak till att det blir helt tyst?