• Anonym (Ne)

Varför "ghosta" efter 3 dejter IRL?

Ne du har inte gjort bort dig på något sätt, han är helt enkelt inte intresserad, är en man tillräckligt intresserad så kan man som tjej inte göra bort sig. Gå vidare med någon av de alla andra killarna som du har kontakt med via dejtingsidan

• Anonym (Ne)

Hur gammal är du ts? Påminner om när jag var yngre och dejtade. Idag går jag vidare direkt om dejten inte visar något gensvar, vill inte slösa någon tid på oseriösa dejtare eller män som inte är tillräckligt intresserade. Och sen är det helt onödigt att försöka analysera en annan persons beteende, du har ingen aning om varför han betedde sig som han gjorde och det är heller inget du ska lägga någon energi vid. Skaka av dig honom, håll huvudet högt och gå vidare och dejta andra.

• Anonym (Ne)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 11:37:21 följande:

Ja jag får fortsätta prata med andra jag haft kontakt med. Har dock inte varit så aktiv på sidan på ca 3 veckor då jag bestämde att ses för en 2:a dejt med killen jag skrev om.

En andra dejt är ingenting, jag har bestämt 2:a-dejter med killar, men är fortfarande aktiv på dejtingsidan. Jag tycker det är först man börjar vara intim med någon det är mer allvar, och då bör man kanske inte ha kontakt med andra/dejt andra.
  • Anonym (Ne)
    Physalis skrev 2020-01-26 13:48:16 följande:

Jag tycker du har helt fel fokus. Sluta sök fel hos dig själv! Fundera istället på vad du tycker om honom och hans beteenden. Söker du en partner som behandlar dig såhär? Som får dig att tvivla på dig själv som får dig att känna att du kanske gjort bort dig?

Om inte så kan du släppa honom.

Håller med här! Sluta dejta om du ska fortsätta ha fel fokus. Ta en paus och återgå sedan när du kan ha rätt fokus.
Svar på tråden Varför "ghosta" efter 3 dejter IRL?