• Anonym (Trött)

    Misstänkt missbruk

    Jag misstänker att min exsambo självmedicinerar med cannabis. Han påstår att han har adhd. Har aldrig märkt några sådana tendenser. Snarare add isåfall eftersom han ligger helt passiv i soffan och tittar på serier. När jag har konfronterat honom så har han förnekat. Sagt att han kan göra pissprov men han vägrar. Efter att mina misstankar har kommit upp har han förändrars till att Blivit aggressiv och relationen gick till att bli hotfull, han skulle kasta mig från balkongen, gräva ner mig i skogen osv.

    Vi har nu separerat pga dessa hot och att jag inte känner tillit till honom, men vi har tyvärr två små barn ihop. Därav min oro. Han har aldrig erkänt missbruk eller bruk under vår relation och han kommer aldrig göra det heller. Han tycker röka gräs inte är värre än att ta ett glas vin. Han vill ha barnen på halvtid, för närvarande har han äldsta barnet på helgerna eftersom jag är föräldraledig och hemma med båda och vi därför saknar förskoleplats

    Vad ska man göra? Hur går jag till väga? Jag har ju inga bevis, mer än småsaker, ingen som skulle kunna hjälpa som riktigt "bevis"

    Han har en gammal dom på ringa narkotika innehav.

    Han bodde hemma hos sin mamma och rökte varje dag (detta dolde han för henne)

  • Svar på tråden Misstänkt missbruk
  • Anonym (Inse)

    Du behöver vakna till. Du är en vuxen människa.

    Du letar fel.

    Använd dig av informationen på internet. Ingen drog är egentligen bra. Men om du vill ha en lugn pojkvän så är cannabis perfekt.

    Cannabis är helt klart mildast av drogerna.

    Din rädsla kommer förmodligen från propaganda.

    Alkohol ska vara olagligt, inte Weed.

  • Anonym (Trött)

    Fast jag har velat att han ska hjälpa till hemma med hemmet och barnen och inte ligga och följa serier i soffan. ????

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 11:35:35 följande:

    Fast jag har velat att han ska hjälpa till hemma med hemmet och barnen och inte ligga och följa serier i soffan. ????


    Jaha, och?? Är man knarkare för det då menar du? Låter som en typiskt lat karl.
  • klyban
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 11:35:35 följande:
    Fast jag har velat att han ska hjälpa till hemma med hemmet och barnen och inte ligga och följa serier i soffan. ????

    Det är nått han har valt när han konsumerar cannabis låter det som.
    Och då är det detta han kommer fortsätta med.

    Andra som tar cannabis, de kan gå ut och gå, tränar och är aktiva, som stöda och annat.
    Men väljer man soffan, så kommer man vara fast där om man inte aktiv tar sig ur den.
    Och ta sig ur soffan gör han aldrig utan tjat, tja, tjat och åter tjat, om nu det är så omfattande som tonen du ger.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Trött)

    Jag kommer gå vidare. Man kan inte förändra någon som inte vill. Jag orkar inte bli hotad till livet i mitt eget hem. ???????? Då väljer jag att gå.

    Jag är mest orolig för att mina barn, som inte är gamla nog att ta hand om sig själva påverkas av situationen.. tänkte att jag kan inte vara ensam i Sverige om detta, skönt att slippa uppfinna hjulet igen osv osv.

  • Anonym (Trött)

    Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

  • Anonym (Trött)

    Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

    Ladd är kokain

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:18:45 följande:

    Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

    Ladd är kokain


    Du har ju inga som helst bevis. Trodde du att du skulle få medhåll för vad som verkar som rena inbillningar? En person som röker gräs är inte mindre lämplig än någon annan, så länge de inte röker på medan de har barnen.

    Om du hade haft NÅT som helst att komma med så hade det varit en annan situation, både här och irl. DÅ hade du kunnat göra nåt åt saken.

    Sedan kan man kanske tycka att det var en rätt taskig idé redan från början att skaffa barn med en missbrukare, men vad vet jag. Som man bäddar får man ligga..?
  • Anonym (........)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:18:45 följande:

    Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

    Ladd är kokain


    Familjeliv är konstigt ibland och väldigt drogliberalt, lyssna inte på detta trams. Det är sjukt att han hotat dig och jag skulle tyvärr vara väldigt orolig för mina barn om jag var du.

    När man tar hand om barn ska man vara nykter på alla vis, förstås.
  • Anonym (Trött)

    Ok, så beviset måste vara att hitta droger eller att komma på honom precis när han utför. Jag tror inte att det är inbillning, men det är ju så det kommer ses tills motsatsen bevisats.

    Trodde ju såklart inte detta tidigare, när man skaffade barn. Tänkte precis som resonemanget här :Att man inte kan döma någon på gamla händelser.

  • Anonym (Trött)

    Ja, jag märker ju att de som svarat verkar rätt rubbade. Självklart vill man att sina små barn kan garanteras trygghet, att lämna dem till någon som brukar cannabis känns inte tryggt för mig. Min egen trygghet kan jag ansvara för och har gjort genom att separera.

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:30:14 följande:

    Ok, så beviset måste vara att hitta droger eller att komma på honom precis när han utför. Jag tror inte att det är inbillning, men det är ju så det kommer ses tills motsatsen bevisats.

    Trodde ju såklart inte detta tidigare, när man skaffade barn. Tänkte precis som resonemanget här :Att man inte kan döma någon på gamla händelser.


    Kort sagt ja, du måste ha nåt mer att komma med än att han har en gammal drogdom bakom sig och att han sagt att han skulle vilja sälja gräs osv. Det enda du har är dina egna tankar och det håller som bekant inte i en rättegång, som man brukar säga.

    Vänd på det, tänk om du har helt fel? Du TROR en sak men det blir inte mer sant för det.
  • Anonym (Trött)

    Jag önskar verkligen att jag har fel

  • Anonym (Trött)

    En annan grej med: han uppsöker inte sjukvård. Om man nu tror att man har adhd, varför söker man inte hjälp? Ville att han skulle ta blodprov för gluten så vi kunde se om sonen hade ärftliga anlag för glutenintolerans, det vägrade han. Hans mun är helt rutten, skulle behöva gå till tandläkaren - vägrar.

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 13:00:10 följande:

    En annan grej med: han uppsöker inte sjukvård. Om man nu tror att man har adhd, varför söker man inte hjälp? Ville att han skulle ta blodprov för gluten så vi kunde se om sonen hade ärftliga anlag för glutenintolerans, det vägrade han. Hans mun är helt rutten, skulle behöva gå till tandläkaren - vägrar.


    Nej men det finns väl massor med orsaker varför man inte söker hjälp, allt från att man är för lat till att man har fobi för nåt som har med vård att göra. Många tycker inte att de har råd heller, särskilt tänder är skitdyrt att laga.

    Har jobbat många år med människor och då ingår naturligtvis folk med diagnos, de med ADHD kan ha jäkligt svårt att få tummen ur, så det kan också vara en orsak.
  • klyban
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:10:07 följande:
    Jag kommer gå vidare. Man kan inte förändra någon som inte vill. Jag orkar inte bli hotad till livet i mitt eget hem. ???????? Då väljer jag att gå.

    Jag är mest orolig för att mina barn, som inte är gamla nog att ta hand om sig själva påverkas av situationen.. tänkte att jag kan inte vara ensam i Sverige om detta, skönt att slippa uppfinna hjulet igen osv osv.

    Tror du inte dom påverkas mer positivt genom inte ha detta moment i ert hem?
    För det tror jag.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Trött)

    Antar att det är låst läge tills motsatsen bevisats. Bara hoppas att han inte gör något med andra ord.

  • klyban
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:18:08 följande:
    Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

    Det jag säger är att detta är nått som är svårt och kontrollera och egen konsumtion.
    Men cannabisen i säg berättar inget, bara beteenden och skeenden, som i ditt fall och beskrivning.
    Så får jag faktiskt tillstå och säga det låter som ett missbruk, nått jag sällan säger om cannabis.
    Och varför, jo, för han blivit hystad ifrån 4 jobb.


     


    Men rent tekniskt så kan man inte äga en människa och vad den konsumerar.
    För om man gör, så vandrar man in på ett område som man aldrig kommer få rätt på nått.
    Det jag försöker säga är att man stirra sig blind på en drog, och sen inte tittar på beteende och sånt som det enda betyder nått.


    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:30:14 följande:
    Ok, så beviset måste vara att hitta droger eller att komma på honom precis när han utför. Jag tror inte att det är inbillning, men det är ju så det kommer ses tills motsatsen bevisats.

    Trodde ju såklart inte detta tidigare, när man skaffade barn. Tänkte precis som resonemanget här :Att man inte kan döma någon på gamla händelser.

    Är ni tillsammans fortfarande?
    Om inte så sluta lägg kraft på nått du aldrig någonsin kan påverka.

    Och den dagen han missköter sin vårdnad, så får man adressera detta.
    Men med tanke på hur du beskrivit situationen, så kommer det nog inte gå så bra.


    Har jag missat, men hur var det med vårdnaden och vad ni kommit fram till.


    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:56:36 följande:
    Jag önskar verkligen att jag har fel

    Men du vet inte heller om du har rätt, så?
    Men är ni tillsammans fortfarande?

    Mitt enda råd här är att gå vidare i livet, och hitta ett nytt liv.
    Och som fotnot, det är få som blir så på cannabis om det är cannabis, men få är procentuellt.(~4%(Källa.NIDA)


     


    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 13:00:10 följande:
    En annan grej med: han uppsöker inte sjukvård. Om man nu tror att man har adhd, varför söker man inte hjälp? Ville att han skulle ta blodprov för gluten så vi kunde se om sonen hade ärftliga anlag för glutenintolerans, det vägrade han. Hans mun är helt rutten, skulle behöva gå till tandläkaren - vägrar.

    Exakt vad har detta för betydelse för nått?
    Du kan aldrig tvinga någon till vård, även om det kan vara önskvärt.


     


    Och tandläkare kan vara som mig och ogilla tandvård så illa att man inte går dit innan det är katastrof med nått.
    Hade en skånsk kärring som var brutalt våldsam emot mig som ett litet barn och som tandläkare.
    Insett 40 år senare att detta ALDRIG någonsin kommer försvinna, det sitter för djupt i skälen och var gång jag ens tänker tandläkare så börjar jag rysa i hela kroppen och får aversioner och flashbacks ifrån denna jävla skittandläkare.


    Med detta menar jag att det finns mer orsaker än en att inte söka sig till tandläkaren.


    Jag har använt cannabis själv under nått år när jag hade problem med ryggen och sova och överkonsumtion av tramadol pga smärta, och nått var tvunget och göras, annars hade jag nog varit en i statistiken idag och död.
    Sen blev ryggen bra och sedan dess inte konsumerat nått av dom två, med opioider pga annan smärta d och då.(nått år sedan senaste smärtan och konsumtion nu av opioider.)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Misstänkt missbruk