Inlägg från: Anonym (Hold my beer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hold my beer)

Misstänkt missbruk

Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 11:35:35 följande:

Fast jag har velat att han ska hjälpa till hemma med hemmet och barnen och inte ligga och följa serier i soffan. ????

Jaha, och?? Är man knarkare för det då menar du? Låter som en typiskt lat karl.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:18:45 följande:

Så ni menar att jag har inget att göra med om mina barns pappa använder droger eller ej? När han ska ha hand om barn som inte ens är 3 år?? Tack för input familjeliv.

Ladd är kokain

Du har ju inga som helst bevis. Trodde du att du skulle få medhåll för vad som verkar som rena inbillningar? En person som röker gräs är inte mindre lämplig än någon annan, så länge de inte röker på medan de har barnen.

Om du hade haft NÅT som helst att komma med så hade det varit en annan situation, både här och irl. DÅ hade du kunnat göra nåt åt saken.

Sedan kan man kanske tycka att det var en rätt taskig idé redan från början att skaffa barn med en missbrukare, men vad vet jag. Som man bäddar får man ligga..?
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 12:30:14 följande:

Ok, så beviset måste vara att hitta droger eller att komma på honom precis när han utför. Jag tror inte att det är inbillning, men det är ju så det kommer ses tills motsatsen bevisats.

Trodde ju såklart inte detta tidigare, när man skaffade barn. Tänkte precis som resonemanget här :Att man inte kan döma någon på gamla händelser.

Kort sagt ja, du måste ha nåt mer att komma med än att han har en gammal drogdom bakom sig och att han sagt att han skulle vilja sälja gräs osv. Det enda du har är dina egna tankar och det håller som bekant inte i en rättegång, som man brukar säga.

Vänd på det, tänk om du har helt fel? Du TROR en sak men det blir inte mer sant för det.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Trött) skrev 2020-01-26 13:00:10 följande:

En annan grej med: han uppsöker inte sjukvård. Om man nu tror att man har adhd, varför söker man inte hjälp? Ville att han skulle ta blodprov för gluten så vi kunde se om sonen hade ärftliga anlag för glutenintolerans, det vägrade han. Hans mun är helt rutten, skulle behöva gå till tandläkaren - vägrar.

Nej men det finns väl massor med orsaker varför man inte söker hjälp, allt från att man är för lat till att man har fobi för nåt som har med vård att göra. Många tycker inte att de har råd heller, särskilt tänder är skitdyrt att laga.

Har jobbat många år med människor och då ingår naturligtvis folk med diagnos, de med ADHD kan ha jäkligt svårt att få tummen ur, så det kan också vara en orsak.
Svar på tråden Misstänkt missbruk