• Sujo95

    Godaste frukosten?

    Ge mig era bäst tips på god frukost, helst som man håller sig mätt fram till lunch på.

  • Svar på tråden Godaste frukosten?
  • Aniiee

    Skogshuggarmackor.

    Äggröra.

    Pannkakor

    Omurice

    Matiga mackor av olika slag

    Smoothies gjorda på fetare yoghurt

    Grejen många gör när de äter frukost är att de äter lätt (för få kalorier) och ofta sockrigt och sött. Många har svårt att äta ordentligt direkt på morgonen, vilket jag kan förstå. En frukost bör bestå av minst 400 kcal, eller ca 1/3 av ens energibehov, men en svensk snittfrukost består av endast hälften. Själv föredrar jag en frukost om minst 800 kcal och det lovar jag att man står sig på både till lunch och längre (är notoriskt dåligt på att äta lunch).


    I have a growing lack of disgust for you
  • sextiotalist

    2-3 mackor och en kopp te, håller mig mätt i minst 5 timmar.

    Ja, vitt bröd

  • Anonym (J)

    Havregrynsgröt i olika former.

    Min personliga favorit är steel cut oat med naturell kvarg i botten och toppad med hasselnötter och äppelmos. Den kalla kvargen och varma gröten är jättegott.

  • Kjell2

    Gröt, ägg och bacon, några goda mackor avsluta med en croisant. Till det jos, kaffe/the.

  • Anonym (färg)

    En kopp kaffe. Sen ignorera hungern fram till 13-14 och ät lunch då.

  • Anonym (Keto)

    Omelett på 2 ägg och en skvätt grädde, fylld med ost, champinjoner stekta i smör, gräddstuvad spenat. Några skivor bacon på sidan.

    Bacon kan man steka i förväg och ha i kylen, redo för värmning. Gräddstuvad spenat håller sig en vecka i kylen om man vill ha den förberedd och korta ner tiden för frukostlagning.

    Kaffe och vatten.

  • Anonym (H)

    Fiberhavregrynsgröt med skivad banan, kanel och mjölk. Brukar även äta två knäckebrödsmackor med smör och skivat kokt ägg på. Mums!

  • Aniiee
    AndreaBD skrev 2020-02-01 19:40:18 följande:

    Engelsk frukost, dvs. bönor i tomatsås, två pocherade ägg och bacon på rostat bröd. Mums.... 


    Vad sägs om lite matporr (fick upp denna i mitt flöde tidigare idag)



    I have a growing lack of disgust for you
  • AndreaBD
    Aniiee skrev 2020-02-01 20:28:44 följande:
    Vad sägs om lite matporr (fick upp denna i mitt flöde tidigare idag)
    Ja, det ser ut som "full English breakfast". Men jag gillar inte resten så mycket. Konstiga korvar, tomater.... Champinjoner gillar jag, men måste jag inte ha till frukost redan. 
  • brallison
    Anonym (J) skrev 2020-01-31 15:10:55 följande:

    Havregrynsgröt i olika former.

    Min personliga favorit är steel cut oat med naturell kvarg i botten och toppad med hasselnötter och äppelmos. Den kalla kvargen och varma gröten är jättegott.


    Det där lät gott. Gillar inte havregrynsgröt i vanliga fall, men ungefär 2-3 ggr per vill blir jag sugen på den och då måste jag har massa med tillbehör på den
  • Anonym (Keto)

    Imorse blev det äggröra på två ägg och en skvätt grädde, rökt lax & en halv avokado med lite fin olivolja på. Smaskigt och stadigt.

Svar på tråden Godaste frukosten?