• Anonym (123)

    Min dotter vill inte flyta till min pojkvän

    Hej!

    Jag och min pojkvän har bestämt att flytta ihop men han bor 170 km från mig och jag vill jobba och studera där på hans stad men min dotter som är 11 år accepterar inte att flytta med mig och säger att han vill bo med pappa. Min pojkvän har mycket försökt att skapa bra relation med henne och hon har bra relation med han och hans barn. Hon hade jätte kul där under julov också. När jag säger vi ska flytta dit på sommar blir hon jätte ledsen och säger hon vill bo hos pappa. Jag kan inte flytta utan henne för att jag vet utan henne det går inte.

    Vad ska jag göra? Jag älskar också min pojkvän och vill bo med honom.

  • Svar på tråden Min dotter vill inte flyta till min pojkvän
  • Anonym (prio)

    Din dotter har hela sitt liv där ni bor nu. Om pappan bor kvar och dottern inte vill rycka upp sitt liv är valet självklar enligt mig. Jag bor kvar för dottern är så satans mycket viktigare än en karl.

  • Anonym (123)

    Ja du har rätt i men för mig är jätte svårt att glömma honom.

  • Drottningen1970

    Dottern kan inte ryckas upp från allt hon känner till och sin ena förälder mot sin vilja. Obegripligt för mig hur man ens kan tänka tanken att sätta en 11 åring i ett läge där hon behöver välja mellan sina föräldrar. Oerhört grymt.

    Enda lösningen är att din nya flyttar till dig.

    Meddela genast ditt stackars barn att det var fel att sätta henne i denna situatiom och be om förlåtelse. Man gör inte så.

  • Drottningen1970

    Om du tycker det är rimligt att ett barn träffar sin pappa enbart på loven och nån helg så borde det vara fullt möjligt för er vuxna att upprättahålla en bra relation på det viset också. Så du och din nya kan vara särbos och träffas på semestern.

  • Anonym (Makalöst)

    Att du ens ställer frågan gör mig förvånad. Ditt barn ska naturligtvis bo kvar. Du kan inte ta ifrån pappan hans möjlighet att dela på uppväxten. Dessutom skulle det krävas att pappan godkände flytten, tror du han skulle göra det?

  • Anonym (Makalöst)

    Att du ens ställer frågan gör mig förvånad. Ditt barn ska naturligtvis bo kvar. Du kan inte ta ifrån pappan hans möjlighet att dela på uppväxten. Dessutom skulle det krävas att pappan godkände flytten, tror du han skulle göra det?

  • Anonym (Makalöst)
    Drottningen1970 skrev 2020-01-26 20:59:50 följande:

    Om du tycker det är rimligt att ett barn träffar sin pappa enbart på loven och nån helg så borde det vara fullt möjligt för er vuxna att upprättahålla en bra relation på det viset också. Så du och din nya kan vara särbos och träffas på semestern.


    Kloka ord.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (123) skrev 2020-01-26 20:42:47 följande:

    Ja du har rätt i men för mig är jätte svårt att glömma honom.


    Du måste tänka på ditt barn i första hand. Är det så att du vill prioritera kärleken för barn så låt henne bo hos sin pappa, men du ska ju inse att det blir som att du överger henne.
    Inte optimalt att ha så långt mellan sig, jag fattar det. Hur möttes ni? 

    Ni kanske har för bråttom? Det är en sak att det är kul att hälsa på där och leka med hans barn, än att faktiskt flytta så långt till en känd plats, byta skola osv. 
  • Anonym (Maja)
    Drottningen1970 skrev 2020-01-26 20:59:50 följande:
    Om du tycker det är rimligt att ett barn träffar sin pappa enbart på loven och nån helg så borde det vara fullt möjligt för er vuxna att upprättahålla en bra relation på det viset också. Så du och din nya kan vara särbos och träffas på semestern.

    Jag håller med men tror att du läst lite fel angående avståndet. Det är bara 17 mil så ts och pojkvännen borde kunna träffas oftare än så.
Svar på tråden Min dotter vill inte flyta till min pojkvän